16 november 2007

Thank God, well you know for what anyway.

Varför lyckas man alltid äta en bit av klistermärket på äpplet innan man upptäcker det?

Igår blev det ingen kemi så jag hade ingen lektion alls. I stället åkte jag direkt till mormor och morfar ute i Huddinge, fick förmånen att sitta och vänta en halvtimme på bussen i den mördande kylan innan jag kom fram. Vi städade hemma hos bästemor och käkade lunch, och sen åkte jag hem och städade + pluggade + sov. Sen var det bandyträning i Gärdeshallen och jag hade längtat jättemycket så det var bäst. Jag flirtade mig in på killarnas träning efteråt och där - förmodligen som en följd av min slående skönhet - var det inte sällan de skjöt långt utanför mål, så det var ingen omöjlig utmaning. Dock fanns där några äldre killar som var betydligt bättre än någon som skjutit på mig förut, så där fick jag ordentlig träning... Jättekul var det i vilket fall som helst och jag hoppas på att få smita in där fler gånger.

Efter det gjorde jag ingenting duktigt alls, åt middag, satt vid datorn och käkade glass.

Idag har jag varit i skolan, och faktiskt haft lektioner för omväxlings skull, men inte lärt mig särskilt mycket. Det hela gick mestadels ut på att repetera, lyssna på musik, rita, skriva meningslösa texter längst bak i blocken samt - givetvis - få tillbaka två uppsatser. Den första från svenskan, texten om Holden Caulfield (som jag vid ett tillfälle i uppsatsen råkat kalla Caulden - "hej jag är otroligt fascinerad av den här boken och har gjort djupa reflektioner och analyseringar" , eller vad...?). Jag typ låg över bänken och vred mig av skratt/tårar åt hur misslyckad jag är, och tyckte allmänt synd om svenskläraren som tvingats läsa igenom skiten. Som jag sa (fast inte till henne); såhär mot vintern när det börjar bli lite kallare kan den säkert vara bra att elda med och värma upp huset lite grann... Alltid något.

Varför måste man vara där man bara smutsar ner och förstör?
Varför får man inte alltid vara där man blir uppskattad för det man är bra på?

Men allas vår Stephen kom till min undsättning med take-home assignmenten som faktiskt gått riktigt bra för en gångs skull. Efter skolan var jag i Lidingö centrum för att fixa lite med biblioteksböcker, foton samt, på grund av min egen avsaknad av kontroll, inköpa en ny miniräknare. Bortom parentesernas vetskap, så don't tell anyone! Hittade även ett bra solpuder som jag köpte och fick ett paket choklad till, så - här ska tjockas! ;D

Well, erm, yeah. Tänkte dra iväg till Sofia snart, om en kvart kanske... ska bara... y know, det slutar alltid med att det är en jävla massa saker man "bara ska göra". Pussel <3

2 kommentarer:

Anonym sa...

muhuhu, jag har aldrig lyckats äta upp klistermärket :D

Anonym sa...

hihi, du är väl medveten om att det heter svensklärare och inte svenskalärare? :D (snart ska vi på lasse om du inte visste det förresten!! :D)