25 november 2007

Sunday afternoon

Nu har jag äntligen kikat på den eventuella framtida scoutlokal som varit ett alternativ ett tag. Den var tom och tråkig, halvrenoverad men framför allt: Den hade fönster! Den låg ovan jord, inse lättnaden! No more klaustrofobi säger jag bara, utom i det utrymmet (icke värdigt att gå under namnet rum) som vi tänkt ha som seniorrum. Det var ett värdesaksvalv som mätte 1,2 kvadratmeter till ytan och var tillslutet av en diskret dörr 37 cm tjock. Vi såg framför oss hur vi la ut en liten madrass på golvet, stoppade in de få tillhörigheter vi äger (i form av stentroll och annan skit) i bokhyllan och sen tränger ihop oss på varandra, med en upphängd ficklampa som ända ljuskälla i skrubben. Att dörren låses utifrån och inte inifrån är en obetydlig liten detalj som vi inte får ta för hårt på, men det kan sluta obehagligt ifall vi inte passar oss för att reta upp patrullscouterna... Som för övrigt kan glömma alla eventuella drömmar om egna lyor. I stället kan de se fram emot att få dela rum med ett antal andra människor då antalet rum i lokalen är betydligt färre än i den gamla... Men ändå, det är så grymt mycket bättre. Att det redan är bättre än Kölsvinet säger inte särskilt mycket (allting är ju relativt), men efter lite renoverande, målande samt annat pysslande kommer det förmodligen till och med att bli bra.

Jag har faktiskt pluggat lite sedan efter middagen, tro inget annat. Halvvägs genom vårt kapitel om Life in the industrial age känner jag mig ganska nöjd, vilken kan behövas för att väga upp ångesten över att ännu inte ha gjort kemiläxan vi fick till i torsdags. För att inte tala om all matte jag missat...

Såg på Parlamentet med lillebror, det var trevilgt. Nu ska vi strax käka glass vilket övriga familjen borde tacka mig för, eftersom det är tack vare min oförmåga att bli av med hicka som den serveras.

För övrigt är jag helt övertygad om att www.tretti.se (har inte gått in där och tänker heller inte göra det ännu på femton år) är en tröst-community för människor i trettioårskris. Reklamfilmen för hemsidan visades i pausen under Parlamentet (åh, ni vet att jag uppskattar reklamerna minst lika mycket som själva programmen).

Pusselipussel på er!

Inga kommentarer: