20 november 2007

Matteprov & innibandi

Dagen började bra med att jag försov mig och gick upp en halvtimme innan jag tänkte åka hemifrån. Jag cyklade till skolan och kom i god tid till det stundande matteprovet som av okänd anledning (definitivt inte grundad på flitigt studerande) kändes helt okej. Ett fel vet jag att jag gjorde, och jag stör mig på det för att det var irriterande enkelt, men det funkar nog. Nu är det bara att hoppas att Pär och Åsa inte inser att det här provet var mycket enklare än det förra, utan bedömer likadant... Efter lunchen som bestod av fisksörja med ris samt massa motbjudande historier om matrelaterade upplevelser, hade vi engelska och sen var det dags för ESU. Då endast 25% av vår grupp hade läst läxan till förra veckan (promise, that wasn't me ;D) hade vi ett tufft jobb med att få alla införstådda i vad uppgiften gick ut på, men det slutade ganska bra ändå. Vi hade dubbelt så mycket text som gruppen vars text hade dubbelt så bra innehåll som vår... Lektionen gick mest ut på att skratta, åt varandra och andra saker. Gärde,som bytte mentorsgrupp för en dryg timme,konstaterade att vår klasshalva är betydligt mer oseriös än den andra, vilket jag inte betvivlar... Sen trampade jag iväg till Frescati där jag iklädde mig det heta målvaktsstället för att hetsa upp mina klasskompisar så mycket det bara gick. Det lyckades fint, lektionen var mestadels rolig trots vissa irriterande parter. Jag vet inte om folk förstår hur ont det gör att först höra "Vi litar på dig Malin, den som kommer i närheten eller gör mål dödar vi" och sen se att motståndarna får komma tre stycken fria utan att en enda back är i sikte. And that's supposed to be up to me to do?

Jaja, sen cyklade jag hem och eftersom flöjten är inställd har jag ägnat kvällen åt annat (dock inte åt alla läxor som verkligen skriker om att bli gjorda ^^). Jag började med maten som Fader vår påstår heter biff Rydberg (oh, låter alldeles för lyxigt), lite kul :) Haha, sen upplyste han sina barn om att hans fru skulle komma hem lite senare än vanligt och då komma direkt från frisören, varpå vi givetvis skulle påpeka hur fin hon var i håret. Förresten tilltalas Linnea allra mest av hummer när den är friserad... Påstår hon i alla fall.

Pussel!! ♥

Inga kommentarer: