14 november 2007

When's dej

Ooh, chill dag på riktigt. Tidig morgon på Aquaria som spenderades ganska dåligt med att typ sitta och snacka större delen av tiden. Vi fick upp våra skabbiga CD-rack, åkte till Vetenskapens hus där vi presenterad våra labbföremål och vad vi gjort med dem innan vi käkade vietnamesiskt till lunch för att hedra Denise. Eftermiddagen fylldes upp av diverse mysimysiga djur som simmade runt i våra vätskor och starka farhågor väcktes om hur många sådana där djur det krälar runt lite här och var utan att vi ser det.

(Och jag tänkte att vi skräms utav att de är många och äckliga, och så små att vi inte kan se dem. Vi kikar på dem i mikroskop och försöker lära oss något om deras liv - varför skulle då inte jorden vara en liten vattendroppe med lite jord i, som någon kikar i genom ett mikroskop? Tänk om det sitter en massa folk däruppe och undrar vad vi är för konstiga ena. Tittar på hur vi går runt och kanske också på vad vi lyckas åstadkomma i form av uppfinningar, byggnader och insikter. Why not?)

Vi slutade kvart i två och slappa som vi var i min grupp, betalade vi Gustav för att ta vår hink till skolan. Så sen var det bara att glida hem, vilket jag gjorde illa kvickt för att plugga. As if jag gjorde det sen? Näe, jag käkade lite och satte mig vid datorn såklart. Som om någon bryr sig har jag nu äntligen uppdaterat bilddagboken, för första gången på snart en månad tror jag. Jag har helt enkelt inte orkat eftersom den gamla datorn är så seg. Särskilt sedan vi fick den här nya (utan alla gamla dokument på) är det ju inte så konstigt att man inte vill använda den där störda lådan som tar en kvart på sig att logga in och starta en internetläsare...

Hm, jag borde fundera på att hjälpa till med middagen samt plugga. Imorgon är det då bara en lektion som gäller ^^ HA! Pussel ♥♥

Inga kommentarer: