09 oktober 2008

9 oktober

Tjo.

Dagens hyllning går till världens bästa Jo som fyller 17 hela år just idag! Pussel på dig snygging :) ♥

I dag är det torsdag, vilket innebär att jag har 1,5 timmes håltimme efter matten medan alla andra har antingen matte eller psykologi. En riktig självmordsstund för mig själv, nanodepressivitet med Piko som genomleds på kuddarna i fönstret i Cafeterian. Musik och Mockingbird och ensamhet i kubik, och för tredje veckan i rad gick vännerna på lunch utan mig. Den där stunden av ensamhet kan förstöra en hel dag. Okej, kanske kan tyckas att jag är lite av en ensamvarg ibland, men som Lasse Lindh sjunger: Jag är bra på att vara själv, men usel på att vara ensam. ♥

Min dag lyckades dock räddas någorlunda av att vi äntligen blev klara med labbrapporten, jag förstod kemin, vi hade mysigt mentor meeting i saccosäckarna och sedan såg på rolig film på tyskan (Good bye Lenin).

Under kvällen har jag varit allmänt duktig och städat rummet, badrummet & kaninburen, och nu ska jag ut med Charlie. Sedan blir det plugg!

Dagens bästa: Linnea på msn ♥
Dagens sämsta: Träningsvärk! Förra helgens vandring + fitnesstest + Cybertown har gjort mig smärtsamt medveten om varenda muskel i kroppen. När jag går försöker jag vila benen genom att stödja så mycket som möjligt på lederna - och hur framgångsrikt det är med mina knän kan man ju föreställa sig...
Dagens låt: Ett tidsfördriv att dö för av Kent
Dagens klädsel: Total avsaknad av inspiration = jeans & VRG-tröja.

Ha det bäst sötah, pussii ♥

Inga kommentarer: