24 oktober 2008

Sista dagen :)

Tjoho!
x
Halloweenfirande alltså. Morgonen inleddes med en trevlig överraskning vid allas skåp i form av en liten godispåse från Elevrådet. Gulligt! :) Tyvärr finns det ju människor som anser sig vara mer värda godiset än andra, och därför hann inte alla få sitt innan det blev snott. Ingen utom vår klass hade hört att det var maskerad, så utklädnader var det klent med. Men Adam & Gustav var spöken med pumpor på huvudet, Arman var nördig gubbe (=ingen markant skillnad), Christofer & Tim var gamla knarkartanter/puckelryggar och Sarah & Gärde var kanin resp. hund. :)

x
x
x
x
Jag måste fan vara otursförföljd på riktigt; nu är min Damals war es Friedrich borta - och min To kill a mockingbird (igen)! Så dagen har för min del ägnats åt att försöka tänka ut var sjutton jag kan ha lagt ifrån mig dem... :/

Efter skolan blev det hur som helst fika på Sandy's igen, och jag invigde mitt CSN-kort med en chailatte från Espresso house =) Innan jag cyklade hem åkte jag upp till Näset och hämtade ut mitt Nikonpaket som äntligen har kommit.
x
x
Tadaa! Och inuti - en liten kartong och riktigt stora luftbubblor... Nåt för dig, Sarah? ;p

x
Öh, en väska i en påse i en låda i en låda i plast i en kartong. Till höger ser ni resultatet. Visserligen hade jag varit mordisk om blixten gått sönder, men... Hur miljövänligt på en skala ser det där ut att vara?
x
Dagens klädsel: Svarta strumpbyxor, khakishorts, vitt linne, grå tee (som Denise tyckte var cool tills hon hörde att det var Lasse på) & blå converse.
Dagens i-landsproblem: Att mjölken vi har hemma fyllde år för tre dagar sen ^^
Dagens låt: Hurricane Gilbert av Håkan Hellström.

För att det faktiskt känns fint att vara vid liv, en dag till, för nu är det ju lov. Och för att en viss Hurricane (på msn) ska fira jul på samma ställe som Gilbert i boken Fotoalbumet.

På tal om det:

Och Gud, det gör så ont att nåt så nära kan va så långt bort...

Om jag inte hör av mig innan så drar jag hur som helst till fjällen i morgon bitti. Ha ett trevligt höstlov, loves! ♥

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, mycket lustigt! Fast man ska kanske inte lägga för mycket värdering i hur Google misstolkar ord. En maskin borde väl inte ha möjlighet till freudiansk felsägning. Om inte Terminator-filmerna är sanna! ahhhhh!