19 oktober 2008

Barnvakt & sjukvårdskontroll

Tjo!
x
Precis innan jag cyklade iväg till familjen där jag skulle vara barnvakt i fredags, var jag ute och fotade det otroligt häftiga vädret. Varmt ljus genom alla gula löv, mot ett duggregn som orsakade en sjukt fin regnbåge på himlen. Mm, jag gillar väder.
x

Sedan hängde jag med barnen hela kvällen och busade, spelade Guitarhero, käkade pizza, såg på Star Wars VI och hade allmänt kul. Jag schlaggade där, blev väckt tidigt och åt frukost med dem innan jag cyklade hem...

...Till en andra frukost med mamma & lillebror. Efter en sväng ner till den stora elden (kvartersgrej vi har två gånger om året) åkte jag till Centrum med Cicci, och sedan köpte jag en flytväst till mamma på Sjöboden. Lyckades även smöra till mig ett sånt där minilitet übergulligt schackel att ha runt halsen för ynka två kronor! :D

Under eftermiddagen och kvällen satt vi sedan på kontroll till Vikingafejden. Det gick fett bra! Vi höll i sjukvårdskontrollen, och jag som kände för lite äkta inlevelse passade på att cutta upp fingret riktigt rejält. Eftersom mr. Überführer var högst involverad lyckades jag med det omöjliga: att "locka fram ett litet samvete av dåligt slag" hos honom. Plötsligt fick jag VIP-platsen i hängmattan och blev servad med marschmallows och bilar hela tiden! :) Läxan vi lärt oss: emo-cutta upp handen det första du gör. Det är värt det.

x

x
x
x
x
x

I övrigt var vi allmänt förebildliga genom att spela hög musik och skrika ännu högre, samtidigt som elden spred sig lite nu och då, Heyners näsa lekte blodbad och Josses dunboll till jacka fick en brinnande marschmallow på sig. Haha. Kul hade vi i alla fall! ^^ Lite porrigt gurkätande, lite för mycket chips, godis & bullar - och läsk till att släcka elden när vattnet tog slut.

Kvällen bjöd givetvis även på en del misstolkningar, som alltid. Om någon av er som var där har några fina uttalanden att bjuda på (förslagsvis vad Erik ordagrant sa om mr. Überführer och månsken) är ni varmt välkomna att höra av er! :)

Update - Vad Erik sa till några patrullscouter om Heyner:
"Ja, han är lite konstig. Vi brukar inte låta honom vara lös ute om kvällarna, speciellt inte när det är klart månljus. Ett litet tips bara - om ni hör snabba tunga steg bakom er, som kommer rakt mot er... Sakta inte ner." Haha ^^ ♥

Och sedan hemåt, där familjen väntade för att fira alla oktoberbarn i släkten. Tårta förtärdes, och till och med jag fick några försenade födelsedagspresenter! Ett par mystofflor (eftersom de gamla är mer hål än tyg), en termosmugg och Du och jag döden. Kalas! :D

Sedan sova, var sjukt trött. Lång & rolig dag var det i alla fall :)

Idag måste jag plugga massor. Hoppas ni har en roligare söndag än jag ^^ Pusselipussar ♥

Inga kommentarer: