16 oktober 2008

Stockholm vaknar långsamt, på droger och på sorg

Goddag.

Jag tror hela Stockholm är på väg att tyna bort i grådisigt duggregn och fastklistrade lönnlöv mot den blöta asfalten. I morse när jag anlände skolan klockan 08:15 var mina jeans bokstavligt talat dyngsura. Och det förblev de i två timmar.

Förmiddagen bestod mestadels av nanodepressivitet. Haha, två saker om det ordet: 1) Jag vill alltid stava det med två p, vilket är anmärkningsvärt för stavning är verkligen inte mitt problem i vanliga fall. 2) Någon har kommit hit till bloggen genom en googling på just det, som om man inte har fattat att det heter manodepressivitet... ^^ Btw, om någon finner det minsta intresse i övriga (ofta väldigt komiska) googlingar som lett hit, säg till! Jag har många på lager ;D

Hur som helst. Efter lite "lasange" till lunch hade vi läxförhör i kemi, på vilket alla fick fram negativ massa i svaret. Mwahaha. Sedan hade vi lång håltimme innan språket, och den tillbringade jag, Paj, Klara & Tim på Sandy's med latte och chokladkaka. Där satt vi och snackade musik och hade allmänt trevligt :)

Efter språket bar det av hemåt, och jag fortsatte tänka på tyska hela vägen. På något sätt är det enklare så :o Har allvarligt funderat på att blogga på tyska i stället. Då har man ju ingen press på sig... O:)

Har en låååång lista över allt jag har att göra, så jag borde avrunda nu. Hoppas alla har haft en bra torsdag i höststaden!

Dagens bästa: Hum... Mysiga barn <'3
Dagens sämsta: Att skoltröjorna inte finns i grönt! D:<
Dagens låt: Columbus av Kent
Dagens klädsel: Jeans & tjocktröja :/

Pusselipussar <'3

Inga kommentarer: