05 oktober 2008

Vandringshajk!

Efter två och en halv timmes sömn var det alltså dags för att tagga på vandringshajk på lördagmorgonen! Vädret var på topp och så också humöret, när vi träffades halv nio i Ropsten. Vi åkte pendeltåg till Flemingsberg och har vandrat längs Sörmlandsleden precis som förra året (fast lite andra etapper). Vi gick, åt godis, gick långt igen och stannade för lunch. Strax innan det hade vi en liten photosession i en trevlig ruin vi hittade...
x
x
Allas vår poser Karla!
x
x
Überführer Güstaf 'Eyner!
x

...Och här bakom gömmer sig Erik den Blonde!

Sedan gick vi lite till, åt godis, gick mycket till, åt mer godis, gick väldigt långt (åt godis) och till slut kom vi fram till Paradiset.

Vi åt risifrutti-aktigt ris med kasslerstroganoff till middag, och på det en i det närmaste oförsvarlig mängd nutella samt bananer med choklad. Sedan somnade vi jättetidigt eftersom man gör det när man är sjukt trött och allt är kolsvart.


Den där bananen får mig bara att tänka på ett vildsvin eller något, som vi barbariska scouter grillar till middag...


Vi vaknade på morgonen i vindskyddet och räknade ut att vi sovit i nästan 12 timmar, vilket inte var onödigt för någon av oss. Efter att vi dragit oss, käkat frukost och packat ihop var klockan nästan kvart i elva - så kan det gå när man är ute med ett slappt seniorlag. Under dagen har vi vandrat (:O?! På en vandringshajk?), visserligen lite kortare än igår men å andra sidan i äckligt regn och blåst hela vägen. Alla var dyngsura, iskalla och genomsugtappade men lyckades ändå hålla humöret uppe någorlunda.

En viss mr. Überführer Güstaf 'Eyner har stått för en hel del douz pointare under helgen, här kommer ett urval:
"Jag är fan heller snygg!"
"Ja, jag är ond! Har du nåt problem med det?"
"Undrar om det här är regn eller svett... Malin, luktar det här svett?"

Åh. En hel del skratt har det bjudits på, inte bara på grund av Gustavs sköna uttalanden utan även porriga misstolkningar som till exempel idag under lunchen. Det regnade och jag sa åt Erik att lägga tändstickorna på ett torrt ställe, varpå han valde att lägga asken mellan mina ben. Om han nu tyckte att jag var så torr (vilket ingen var i det vädret) hoppades han väl på att jag skulle tända på det... x'D I övrigt en massa porriga företeelser som att mata varandra med halvätna mjukostmackor, dela nutellasked och komma med förskräckligt dåliga raggningsfraser som "This is my hand. This is gravity", eller som jag föreslog: "Gravitationen är den kraft som får kroppar att dras till varandra" :3

Till slut kom vi hem, trötta, slitna och genomblöta. Men ja, trevligt har det varit i alla fall.

Dock är jag sur, för mina nya tidningar + alla teckningar + mobilen har blivit jätteledsna i regnet. Vi får se om de blir något lyckligare av värmen, annars blir det jobbigt. Ha det bäst sötah, vi hörs :3

Pusselipussar ♥

Inga kommentarer: