30 juni 2007

Det är lördag och jag har ätit o-godis, men varför blir ingenting som det ska?

Okej, pallar inte skriva så långt ikväll men jag kan upplysa folket om följande:
  • Igår var jag ute och joggade med Cc runt kottlasjön. Efter det träffade vi Jo och Erik Bergström vid kottlastranden, dom var på väg till en fest som vi redan listat ut var på gång eftersom vi sett Patrik lite tidigare.
  • Efter det cyklade jag hem, delvis med två cyklar - det var kruxigt!
  • Jag såg slutet på en film som mamma och Pelle hade sett, den var extremt förutsägbar och människorna vägrade dö fast man kastade ut dom för stup o.dyl.
  • Mamma lyckades leta reda på mitt gymnasielösenord som jag själv inte pallat kolla efter (eftersom hon är otroligt mycket mer intresserad av vilket gymnasium jag kommer in på än jag är) vilket resulterade att jag fick reda på att jag ska gå på Viktor Rydbergs gymnasium på Odenplan. Så ingen nu har missat det.
  • För att "fira" det (ursäkt att tjocka) åt vi massa glass och jordgubbar, och sen satt vi och kollade på kort och pratade halvt i väntan på far som varit och lekt på jaktmarken med hunden och vildsvinen.
  • Runt två kom far hem, och jag somnade. TRÖTTHET

Okej, det var slutet på gårdagen i korthet, så ett sammandrag av dagens aktiviteter:

  • Malin och hennes mor har varit på IKEA för att inhandla bänkar, lådor osv till hobbyrummet som ska få sig en upprustning
  • Vi har lekt kickboard med vagnarna på Tag-själv-lagret, till alla andra kunders omättliga förtjusning.
  • Vi har ätit gratissaker så som o-godis (eftersom jag inte äter godis), "ikeabakelser" och provsmakningschokladkex. Dessutom fick jag en egen ballong!
  • Vi har varit på Rusta för att leta efter solstolar (som mamma ratade eftersom hon är en gnällig människa) samt en sån där fin kasse som jag har fast i annat mönster till mor. (som mamma inte ratade eftersom hon inte är en helt igenom värdekass människa utan tvärtom väldigt najs.)
  • Vi har ägnat X antal timmar tillsammans med bror + far åt att "skruva och muttra" som IKEA själva uttrycker det. Allt är inte klart, men vi gör i alla fall framsteg. Jäh.
  • Vi har ätit mys på altanen, och pizza från Oskars. (Skabb! Ännu mera tjockande!)

Efter det har vi inte gjort särskilt mycket nämnvärt. Jag har mest pillat med datorn, känner att bror tappar sugen på att han inte får den. Men han ska få den, snart, ska bara skriva klart först. Ha det så fint alla glada människor (var lyckliga att ni inte är som jag), syns kanske någon gång i framtiden

(såvida inte människor som har dött sitter uppe i himlen med gratis nätverksanslutning och mobbar oss? Garvar åt allt vi gör, eller gråter när de inser att det är vad de borde göra när de ser oss leva våra så kallade liv, och äter stora kärnfria vindruvor och dricker läsk. Fri glass såklart, och eftersom de är ovanför molnen är alla sådär underbart sexigt bruna precis som alla tjejer i reklamer för allt från kosmetika till kläder. och förmodligen killar också för den delen, fast de är inte lika vanliga i reklamer vad jag har märkt. Menade i vilket fall bara att om folk sitter i himlen och läser min blogg lär jag väl aldrig träffa dom människorna/änglarna... Skulle möjligen vara döingarna i helvetet i så fall. Brandvägg? Haha. Fan vad tråkig man kan bli...)

. Godnatt och sov så gott, hoppas ni drömmer trevligare saker än jag (igår drömde jag till exempel att jag skar av mig fingertoppen på höger pekfinger och la märke till att det inte blödde). Lite moonlight på er från mig eftersom den aldrig syns såhär på sommaren, PUSS <3<3

PS. Jag lyssnar på Teena och Chrissie. Det svider! Har för övrigt gjort en hel is-spelningslista i Musicmatch Jukebox, med ca 40 låtar. Idiotiskt, fånigt, självplågande och allmänt onödigt, jag vet. Men det stämmer ju in på mig som person, så varför inte? Grattis is. DS.

Inga kommentarer: