29 juni 2007

Regn, melonpuddingar & exkrementbarn

Hm, känner att det überregnade hela onsdagen när vi var hos mormor och morfar. Men i och med den här lilla trippen är i alla fall Charlie en näst in till fullt erfaren SL-resenär, då han åkt både lidingöbanan, buss och tunnelbana. Det enda som fattas är väl spårvagn och pendeltåg... Vi gick i alla fall upp äckligt tidigt på morgonen, tror min mobil ringde 10 i 7. Det var inte najs. Men vi har haft jätteroligt med kusinerna och mormor & morfar i alla fall, nästan all uteaktivitet har fått ersättas med innesittande. Men jag var dock ute på två promenader under onsdagen, en lång och en mindre lång. Vi åt makaroner och köttbullar + korv till lunch, fick rester från midsommartårtan till fika och sen Stinas kyckling till middag. Mellan det hängde vi i soffan och lyssnad på Jossans fjortismusik i hennes nya ipod-högtalare och spelade kort. Jossan fick triss i ess TRE gånger! Haha, jag har löst fett mycket sudoku senaste dagarna, sen i tisdags är jag säkert uppe i mer än 20 stycken, bara på medel och svår nivå. JÄÄ! :D Jossan skickade även ett trevligt litet SMS till mig: "Hejsan världen! Hur mår du min lilla melonpudding?<3" xD
Sen skulle vi slagga där allihopa, och det slutad med att alla (utom Jocke som sov på golvet inne hos m&m) trängde in sig i det lilla gästrummet, 2 i soffan och 2 i varsin extrasäng ^^ Det var mysimys.

Efter några timmars sömn i den trevliga bäddsoffan och med en hård metallstång rakt i ryggen, ringde mobilen klockan 05:30. M&M brukar nämligen gå morgonpromenad då, så jag joinade dom. Eller, morfar dissade vårt party eftersom han hade ont i nacken, så det blev jag, mormor och Charlie. Vi gick ner till sjön Gömmarn och tillbaka, några kilometer kanske eller nåt, tog i alla fall runt en timme. Sen badade jag i poolen när vi kom hem :) Vid 8 fick vi liv i dom andra och vi åt frukost, bäddade ur sängarna och lite sånt. På förmiddagen gjorde vi väl inte så mycket produktivt eftersom Johanna, Jocke och Josefine skulle iväg runt halv 11. Sen spelade vi som var kvar i alla fall Tjuv & polis (jag ägde! Kom tvåa med typ... 53 000 kr eller något sånt. Mormor var polis som vanligt och misslyckades totalt eftersom hon hjälpte tjuvarna xD Sånt är säkert straffbart.) Sen skulle jag och Pelle såklart "nyckla" som vanligt - alltså dyka efter 10 nycklar på poolbottnen på ett andetag. Jag klarade det på två :D På kvällen kom mor & far ut och joinade partyt, vi åt middag och fikade och såg på TV. Sen brummade vi hem till huset och jag somnade strax efter 12, dödstrött xI

Under helgen har vi även dragit följande slutsatser: 1) Pelle ska göra en remix på sångerna Prästens lilla kråka och Små grodorna när han blir stor. 2) Benämningen bajsbarn kan utbytas mot det nypåfunna ordet exkrementavkomma. xD

Nu ska jag väl blogga lite om dagens äventyr också, men jag tar det i ett nytt inlägg för att öka antalet inlägg - kvantitativitet, ni vet! (det rimmade) :D PUSS <3<3

Inga kommentarer: