10 juni 2007

Nostalgi och garderober

Det är ganska kaosartat på övervåningen just nu. Allt från kläder till prylar och teckningar ligger slängda huller om buller på min säng, och ungefär tio gånger så mycket ligger slängt på mamma och pappas säng. Vi planerar för en garderob i mitt rum, eller rättare sagt: vi börjar riva huset innan vi har planerat hur projektet ska gå till.

Bland annat har vi hittat gamla lådor med teckningar och dagböcker (?!) som jag har gjort när jag var 4-5 år gammal. Till exempel har jag ätit rinsgrunnsgröt och åkt tjelke med familjen xD I lådorna fanns även gamla dagisfotografier, ett VHS-band, ultraljudbilder, min ID-bricka, hemmagjorda gosedjur och dagstidningen från den dagen jag föddes. Så nu har jag suttit och läst artiklar om svältande barn i Mocanbique och hur man lyckas tjäna pengar på att tioöringarna försvinner (till exempel 1:20 = 1:- osv). På biotoppen låg filmer som Lotta på bråkmakargatan, Lucky Luke, Alien 3 och Stekta gröna tomater.

Anledningen till att vi rev ut alla lådor var att jag vill dela mamma och pappas garderob, som utgör väggen mellan våra rum. Alltså ska vi göra en dörr in till garderoben även från mitt rum, och då krävdes lite mera space. Därför var jag också tvungen att plocka ner alla teckningar från den angränsande ytan, samt dra ut spikarna. Man kan - utan att ljuga för mycket - säga att min vägg är mera hål än tapet...

Inga kommentarer: