24 juni 2007

Söndag, Sol & Sportig Springning runt Sjön

Igår var jag såklart med Irma hela dagen, vi pratade, åt pannkakor, kollade på bilder och fikade. Hon skulle hem vid 6 för att packa. Då följde jag henne till slussen och såg henne åka iväg med Saltsjöbanan åt samma håll som vi åkte när vi skulle till Nämdö... Kärlek, sorg, saknar henne så <3<3 I Ropsten insåg jag att det var 20 minuter tills både tåget och bussen gick, då tappade jag sugen och vandrade hem i regnet. Jag var hemma vid ungefär 8, då åt vi spaghetti med köttfärssås och sen tog jag en powernap (usch, ordet får mig att rysa, saknar tiden med Is & Alex på ön!) innan jag knallade upp till Cicci för att se på film med henne, Erik och kusinen Madeleine. Dom hade hyrt en film som jag inte minns vad den heter, men den handlade om en tjej som var med om en olycka och låg i koma medan hennes ande vandrade omkring och snackade med den enda killen som kunde se henne, och så slutade det såklart med att han kysste henne och hon vaknade upp ur sin koma och alla levde lyckliga i alla sina dagar. Efter det såg vi på Sweet home Alabama.

Jag har funderat på en sak, ända sen skolavslutningen har jag alltid drömt om skolan eller klasskompisarna. Nästan varje natt, det är lite spooky.

Idag är det fint väder, vi har fixat lite i trädgården och käkat crêpes till lunch. Ninen har varit ute på ett eget litet äventyr på tomten, det blev dock kortvarigt eftersom hans matte inte var särskilt nöjd med hans självständighet...

Nu ska vi cykla till Kottla, och jag ska jogga runt sjön. CIAO! <3<3

Inga kommentarer: