09 juni 2007

Livet på en taggtråd

Klockan två inatt kvittrade fåglarna ute. Var det för att de redan gått upp, eller hade de helt enkelt inte gått och lagt sig?

Nu har jag lärt min hund att plocka upp godisar från en bunke med vatten. Han är vår dykarhund!

... Och om 45 minuter är jag supposad att joina folket i Ropsten för hängmatteinköp. Fast jag har redan en hängmatta, jag hinner inte dit, jag är alldeles för trött, hungrig och negativ för att bidra med någonting och i vilket fall vill de ju inte ha mig där. Jag menar, jag skulle bara dra ner stämningen! Det är dom mot mig nu, och kanske är det bättre att fly än illa fäkta.

(Tala är silver, tiga är guld, fan att jag aldrig kan hålla käft)

Jag ger upp, jag orkar inte bli besviken
Som du sa, det är dags att dra...

Ser du svalorna? Ser du hur högt och fritt de flyger, med lätta vingslag mot den molnfria sommarhimlen...?

(Jag vill vara en av dom!)

Flyg lilla fågel, flyg du som kan
Hade jag dina vingar, då flög jag min väg och försvann...


Död.

Inga kommentarer: