18 juni 2007

Uppdraget-dagen!

Party, imorse sov jag till kvart i 11. (Kan erkänna att det är det längsta jag sovit till i hela mitt liv!) Eftersom jag är så otroligt aktiv låg jag kvar och läste till 12. Sen har jag varit med Cc på fältöversten hela dagen, hon köpte boken "uppdraget" på designtorget, och den har vi lekt med resten av dagen. Där stod till exempel saker som "Låna pengar av en främling" och "Gå in i en TV/stereoaffär och höj volymen på en av stereoapparaterna. Gå sedan ut igen". Båda de uppdragen utförde vi, samt en jäkla massa andra. Till exempel gick Cc in på Sabis (àla ICA ungefär), fyllde kundvagnen med typ 15 st 4-pack hushållsrullar och ställde sig i kö. Just när tjejen i kassan börjat läsa av streckkoderna på skiten får Cc en "inblick" och utbrister: Ånej, jag har glömt plånboken hemma! Vilken otur! xD så jävla underbart! Jag skrattade så jag fick ont i magen. Hon frågade även en gubbe som satt på en bänk med en kasse från systembolaget och rökte, vad meningen med livet var. Det hade han inte lyckats komma underfund med ännu... Roligt hade vi i alla fall. Vi gick in på McDonald's, la oss på golvet och började göra armhävningar ^^ Folk tittade inte konstigt på oss, nejdå. Cc skrev en flaskpost med sin adress o sitt telefonnummer som vi kastade i fontänen på Karlaplan. Jää! Vid 5 kom vi hem igen och Johanna E joinade oss. Vi skalade skabbig potatis med äckliga tofsar på (oähh), riktigt onajs. Insåg att vi behövde handla ost och mer sill, och såg detta som en gigantisk möjlighet att genomföra ännu fler uppdrag! Klädda i nattlinne och gummistövlar stegade vi så till ICA för att - förutom de redan nämnda varorna - inhandla följande:
  • En gurka och en vaselinburk (misstolk misstolk!)
  • En banan (för att kunna äta upp, komma tillbaka med skalet och be att få byta till en ny ^^)

Och det klockrenaste (komparera?) var ju ändå att Cc fick en ny banan när hon kom tillbaka med det gamla skalet (?!). Faktiskt! Efter det tycker vi betydligt mer om ICA larsberg, lycka. Vi knallade hemåt, upptäckte att sniglarna som vi satt i ett snigelrace på vägen dit lyckats åka i fel riktning, och käkade sedan middag med mor & far. (Pelle har varit på fotbollsturnering, kom hem i kväll, men jag har inte kommit så långt än.) Efter det skulle Cc byta om, underbara bilder på hennes framgångar, och Johanna misslyckades grovt med att stänga sin nyinköpta vaselinburk. Supermamman hjälpte henne och stängde det glassigt på några sekunder. Sen satt vi med hunden och gröggade i mosstorpsparken en stund och gungade. Johanna blev extremt sugen på choklad och eftersom klockan var typ 9 insåg vi att det enda vi kunde göra åt detta stora problem, var att åka till torsvik. Sagt och gjort - hem och lämna hunden, gå ner till bussen, inse att den går om 16 minuter och börja knalla längs mosstorpsvägen. (Cc friade till en äldre kille i busskuren) Najs med nyttigheter från statoil, glass, läsk och choklad...? :D Vi vandrade till Ropsten, blev utskällda av en übertrevlig och gullig kille som körde lidingöbanan (damp) och valde därför att ta bussen hem igen. (Malin har bråttom, Malin har oglada föräldrar, Malin tappar sugen.) Hann hem i tid och är extremt stolt över det.

Men otaggat på riktigt att vi lyckats tappa bort uppdraget-boken! Någonstans mellan mosstorpsvägen och ropsten ligger den, och vi har ingen aning om var. Förhoppningsvis har någon vänlig själ på bussen lämnat in den till hittegodsavdelningen... Sorg på riktigt. Stackars Cc.

Dagens näringsintag:

  • En tallrik müsli
  • Två varma mackor
  • Ett digestievekex
  • En McFlurry med Daimsmulor
  • Massa glas saft av olika sort
  • En Sandwich-glass ur vår frys
  • Sill, potatis, gräddfil, gräslök, ägg
  • Knäckebröd med ost
  • Dumleglass
  • En jäkla massa tuggummin! Säkert 10 stycken.

Haha, är jag bra på att äta glass eller...? :P Känner att jag borde sova nu. Klockan är 20 i 12... Jag borde vara trött. Sorgligt att jag inte hittade någon hatt på H&M, för jag sa väl att jag lånade Erik Lagerwalls rutiga som jag blev så kär i? Ja, förmodligen. I vilket fall fanns den inte på H&M på Fältöversten, får leta vidare någon annanstans. Ska hitta!

Har över lag varit ganska glad idag. Just det, fick 600 kronor på Nautiska magasinet av scoutledarna som "grattis till den dubbla examen från både scouterna och grundskolan". Var i och för sig jättegulligt av dom, tack ifall ngn anhörig läser det här (typ Hanna?:P), men man känner sig inte vidare välkommen tillbaka i höst isf! Haha, har dom inte fattat att jag och Cc tänkte gå kvar på patrull ett år till...? Dom är förmodligen ganska desperata om dom mutar oss med 600 spänn för att gå upp till senior xD

Ska hänka till AGA nu för att leta efter Ccs bok. CIAO! (L)(L)

Inga kommentarer: