04 juni 2007

Hurra hurra, det är soligt idag, och jag rimmar så bra - eller hur?

Okej, och så dagens rapport: Måndag, Pelles födelsedag!! 13 år!! <3<3

Jag gick upp klockan 6 (=sömntimmar ca 5½) för att hinna duscha innan jag skulle fira min kära lillebror som fyller tonåring idag. Party! Efter frukost höll jag på med det lilla österrikecollaget - det om StubaierGletscher-dagen då vi åkte skidor - nästan hela morgonen, och panikpluggade lite på biologin innan vi gick till skolan. Något som jag inte skulle komma att ångra.

Efter ännu ett meningslöst gruppråd - det hundrade det här året, känns det som - bestående av tomt prat och en aning pluggande, var det dags för det skrämmande biologiprovet på nervsystemet och sinnena. Som visade sig vara långt ifrån omöjligt att klara, ska dock erkännas att MVGt kändes sällsynt avlägset under den där förskräckliga timmen jag tillbringade i salen med Robert och resten av klassen. Han får inte sänka mig!! *ledsen min*

Sen var det bild, alla som var klara med stolen fick bara reda på sitt betyg och satt och ritade resten av lektionen. Jag diskuterade tatueringar med Frida :)

Sen lunchrast som efter matintaget p.g.a. det vackra vädret avnjöts utomhus. Trots en del fotbollar - det är otroligt vad killarna kan vara träffsäkra när dom bara vill - hade vi en riktigt najs solstund på de nybyggda trädäcken utanför cafeterian.

SO:n blev ännu mer händelselös än vi förutspått, vi fick i princip lämna in våra läroböcker och sen gå. Då funderade vi allvarligt på att strunta i svenskan, men vi kände att eftersom stackars Morrissey stapplat hit till skolan på sina nyinförskaffade kryckor för vår skull (höll på att skriva våran där, men jag hann hindra mig själv) kändes det osnällt att inte infinna sig på lektionen.

Så det gjorde vi, fast vi gjorde ingenting produktivt. Vi var supposade (snackar fortfarande engelsk-tysk blandning i svenskan!) att läsa i vår bok, som vi givetvis hade med oss *host*, men då vår lärarinna tillbringade större delen av lektionen någon annanstans så låg de flesta och halvsov, eller lyssnade på Spice girls. Inga namn nämnda.

Så var den om möjligt ovanligt meningslösa måndagen i skolan till ända, och jag knallade hemåt i väntan på Krissy som varit i Vaxholm med sina kompisar och deras lärare. Klockan är fyra nu och dom har inte kommit än... Hoppas hon inte har drunknat eller gått vilse.

Eller blivit uppäten av Loch Ness-odjuret som jag har hört härjar vilt i området när ingen ser på...


Min bror har fått ett krigsspel i födelsedagspresent. Jag sliter mitt hår - varför? Kan seriöst inte se någon anledning till det. För det första är det onödigt. Man lär sig förmodligen inget användbart, förutom en del i historiskt syfte kanske eftersom det handlar om andra världskriget. Det är opedagogiskt och inkonsekvent av mamma och pappa att låta honom få det trots att de lovat att de aldrig skulle ge honom det. Och dessutom låter det förskräckligt med allt pangpang.

Förlåt att jag är negativ. Jag ska bättra mig.

Allt är i alla fall jättebra med österrikarna! Dom är sjukt gulliga allihopa, även om några är lite mystiska resp. lantisaktiga. Men jag kommer sakna dom när dom åker!! Allihop!! Haha, kommer seriöst gråta. Jag menar, kommer man någonsin träffa dom igen? Haha, Matze hatar mig. Jag bitch-clap-ade honom på kinden på Grönan för att... (vad var det nu igen?) Jo, han hade raderat lite bilder på sig och *dig* i min kamera. Det tyckte jag var onajs på många sätt, och brutal som jag är gav jag honom en örfil:D Han lär inte förlåta mig i första taget. Han ville inte ens ta emot min tjocktröja som "förlåt", han gick runt och frös hela kvällen på Grönan istället. Jag tycker inte synd om honom.

Är ganska stressad för tillfället - inte för att Krissy är borta, för det löser sig alltid - utan för att hon kan komma hem när som helst! Haha fan vad hemskt det låter, hon är hur gullig som helst och jag vill verkligen vara med henne, men jag vill ha datorn lite till! Har verkligen saknat bloggandet, jag menar, jag kunde ha skrivit säkert 10 inlägg under den här tiden! Måste bli mer effektiv när jag väl har tid...

(samtidigt som jag typ sover för lite och gör för mycket)

...

Massa pussar på alla barn, hoppas alla lever och har det lika bra - eller nästan i alla fall - som jag.. <3<3!!!
(och förlåt om det är stavfel eller grammatiska konstigheter i inlägget. Har väldigt mycket att göra - massa bilder att ladda upp osv - så jag hinner inte läsa igenom det. En annan gång!! <3<3)

Inga kommentarer: