14 juni 2007

Njut av stämningen!

Sovmorgon till 10, riktigt najs. Har på mig: Randigt linne, vit jeansaktig kjol, vita tygskor. Efter en halvtimmes helt onödigt gröggande i sal 16 var det dags för själva avslutningen, som givetvis skulle hållas utanför matsalen - damp. (Det ska ju vara vid mellanstadiet!!) Kommer inte ihåg allting men några sjöng olika låtar, Valle & co spelade School's out och Lana spelade fiol med Astrid som spelade harpa, det var tufft. Några småtjejer sjöng When you say nothing at all och okej, dom var väl bra, men fuck it att vi inte fick höra gitarrspelet, det är ju det som är bra!! Frislund skulle hoppat in och hjälpt dom :P Kören sjöng högt och fint och bra (och fröken fick en blomsterkvast och vi fick årets längsta rast). Och just det - jag fick stipendium! (?!) För typ "bäst i bild -06/07" eller något sånt... Hade verkligen ingen aning om det innan. Jag stod där bland publiken o ba "jääävlar..." och gick fram till rektorn, måste sett ut som ett annat ufo. Jää!

Det är roligt med skolavslutningar. Man ser folk i kläder man verkligen aldrig trodde man skulle få se dom i (och en del i kläder man hoppades att aldrig få se på en skolavslutning), till exempel biologiläraren Robert. Han var fett uppklädd i typ kavaj och grejer - det var det i och för sig många som var - men när han kom där med sin snaggade skalle och solglasögonen på kan man knappast formulera sig bättre än Jonas gjorde: "Robert - med rätt att döda!" :D

Orkar inte berätta mer om avslutningen i skolan, vi käkade lite tårta, fick våra betyg och plockade ihop lite gamla svenskatexter och stolarna från bilden. Samt letade ihjäl oss efter Kajsa som vi tyvärr aldrig fann, på grund av vissa missnöjen gällande betygen. Själv var jag inte överraskad alls, alla betyg var precis som jag förväntat mig. Fick blommor av mor & far också, och presentkort på Stockholm day spa :)

Vi gick hem och plockade ihop lite grejer, och sen hade vi 6 tjejer picknick bakom gångsätra gymnasium. Det var jättemysigt :) Vi fikade, pratade, spelade spel och lekte. Lollo: "Hjälp! En skorpion!" Vi andra: "... det är en tvestjärt." xD <3<3 Lollo igen:

"Det var en gång en gris som var trött. Då åkte han till England och blev pig!" :D

Skitbra ju! Vi gjorde det där när man ska svara samma (äckliga) sak vad folk än frågar en, till exempel: "Vad önskar du dig allra mest till frukost imorgon?" "Sura strumpor." "Vad brukar du använda för att pusha upp brösten om du har urringade linnen?" "Sura strumpor!" Osv. Skitkul om man är flera och på rätt humör xD Eller den klockrena: "Vad tänker du på när du har sex?" "Möglig havregrynsgröt!" HAHAHA underbart!

Sen var vi hemma en kort stund innan vi åkte till Breviksbadet, alldeles för tidigt för att det skulle vara något "ös" (Typ klockan 6), men vi fick privilegiet att umgås med trevliga funktionärer! Malin agerade taxi och bar Erik Bergström över halva badet fram och tillbaka, gratis (eller okej, mot en liten tuss äcklig sockervadd som var typ... salt). Ekorre gick runt med sin stickade Gina Tricottröja som byxor, så att den sexiga V-ringningen blev ett perfekt hål för eventuella äventyr! Det blir ju så mycket enklare så...;) Ska väl tilläggas att hon faktiskt hade shorts under. Jag badade i poolen! (Sen lånade jag en tjejs handduk som förmodligen ligger kvar där på badet... hon kom aldrig tillbaka och jag mindes inte hur hon såg ut. Jää?) Erik och Patrik ("Kinky pigs" alt. "Kinkypigs") spelade på lilla scenen och var så sjukt bra. Erik var så rolig när dom satt och stämde gitarrerna i micken: "Njut av stämningen!" xD Underbart! Seriöst, jag satt precis vid scenen i gräset och höll textpapperena åt Patrik som inte kunde texten till en låt de skrivit själva, jag fan smälte! Dom är så jävla tuffa. Det var härligt :)

Okej, får säkert fel ordning på vad som hände nu men jag hjälpte Ekorre lite i entrén och klippte band (dom var fett snygga! Typ som riktiga festivalband, chockråsa som Cc skulle sagt, YES!). Och min otroligt underbara far kom förbi med hunden och lämnade varma kläder! <3<3 Det var inte helt onödigt. Alla typ hackade tänder för att det var så jävla kallt. Jag och Ekorre sprang in backstage (ehm, hon hade Crew-kort, jag smet in) och fick autografer av Neverstore. Lycka! Trummisen, Erik, är fett snygg. (Mobba mig inte bara för att Karla känner honom, han sa faktiskt "Ja, hon! Vi har landställe på samma ö!" när jag frågade. Najs.)

Hela schemat blev förskjutet, men till slut fick vi ändå se Lollo dansa med sin grupp :D Massa andra band spelade också, och sen kom Neverstore :D Har aldrig skrikit så mycket i hela mitt liv. Dom ägde! Efter det började folket tappa sugen, det hade börjat regna så smått och snart var allt mer eller mindre genomblött. (Utom Johannas affisch med Neverstore såklart, som hon skyddade som sitt eget barn :P) Så vi åkte hem, jag stannade till och tog en macka hemma, och sen drog vi till Dalen där lite andra människor var tillsammans med Veronicas brorsa och hans två kompisar. Dom grillade och vi hade jättemysigt där ända tills vi blev tvungna att gå hem till Johanna för att göra hennes mor lycklig. Jag och Cicci stannade till i Ekorres port och satt där och gröggade en stund i väntan på att hon skulle komma och ta sin bikiniunderdel som jag fått låna, men hon grovdissade oss så vi gick också hem till Jo. Där sov allahopa (ja, a med flit) efter en ganska kort stund, vi hann i princip bara hänga upp våra blöta kläder och lägga ut sovsäckarna. Någon satte på Chicken Little - fett läskigt, såg bara lösryckta sekvenser eftersom jag somnade hela tiden - men ingen tittade så efter vad som kunde varit fem minuter, eller en halvtimme, stängde någon av.

Sov inte så jättemycket under natten, från kanske halv 3 till 8, och jag vaknade till hela tiden. Den äckligt tidiga väckningstiden berodde på Lisas taktiska skills gällande val av dag för tandläkarbesök xD Så alla gick upp och joinade varandra. Vi åt äggröra med bacon och mackor till frukost, myys! Älskar dig Jo, tack för kvällen + natten + frukosten! :D<3<3

Jag gick till Ekorre och dumpade bikinin i brevinkastet tillsammans med ett trevligt litet brev, och sen gick jag hem i regnet med en skitig väska, en plastpåse med blöta kläder och tre sovsäckar. Folk tittade inte konstigt på mig, särskilt inte byggjobbarna hos våra grannar, jag måste ha sett ut som en asbakis fjortis... Har duschat, hängt upp de blöta kläderna, sovit och suttit vid datan hela förmiddagen nu. Strax ska jag upp till Cicci och äta lunch, och sen ska vi på promenad för att Malin har massa grejer hon måste göra. 1) Till centrum och lämna en bok på biblioteket, 2) åka någonstans runt Askrike för att lämna tillbaka Dolly-hårbandet och 3) Hämta den lånade handduken på breviksbadet. Så det blir en liten nätt promenad det där :D

Pussel <3<3

PS. Jag har Neverstore's autografer!! DS.

Inga kommentarer: