12 juni 2007

Och arg, och nedtryckt...

(Kände bara för att citera Winnerbäck igen, alla tappar hakan.)

Igår var jag nere i hamnen på avslutning. Det var najs, jag, Anna och Erik den Blonde vann kappseglingen och jag fick en extra grillkorv *stolt* :P Jag var jättelycklig och hoppade runt med barnen, ända tills Heyner råkade slå ner min korv och spilla ketchup på min tröja. Det var inte najs, och min kväll var förstörd. Karla hade på sig ett par solglasögon som fick henne att se ut som "du vet, han som är död... [Malin försöker förklara i hamnen] Vad heter han..?" "Elvis?" "Nej, han, som dog ung... typ grunge..." "Kurt Cobain?!" "Ja, precis!" xD Klockren beskrivning.

Vi drack saft ur en dunk med kran på som hette Dunken Donje. Karla: Kranen Kranie! ^^ Underbart! <3

*****************

Imorse försov jag mig och gick upp en timme senare än planerat, men jag hann ändå i tid till Lollo där jag fixade håret och sminkade mig till Dolly Parton.

Repjakten gick faktiskt rätt bra! Det blev bra med kläderna, sminket och bollarna under skjortan och vi klarade kontrollerna helt okej. Synd bara att det nästan uteslutande handlade om att mäta saker, och inte alls om att skämma ut sig.

Sen var det 1 ½ timmes paus - göra ingenting, hänga med Kiss - innan avslutningslunchen. Egentligen fick vi inte byta om, fast några hade gjort det ändå, och så fick vi potatissallad och rostbiff. Lärarna spexade lite om något med skjortor, ganska kul, och sen skulle alla sjunga Niornas avslutningssång och panga ballonger. Sen gick vi hem, och efter det har jag städat hela eftermiddagen.

Nu har jag jävligt bråttom, ska sitta barnvakt, och Cc försöker konversera. Måste bara säga detta: När vi var ute med flöjtkompisarna på restaurang såg vi ett ställe där de sålde Red Bull-glass. (?!) Den var pissgul och såg skitäcklig ut! Haha, minst sagt originellt.

PUSS, skolavslutning imorgon! :D <3<3

Inga kommentarer: