08 juni 2007

Tack Friterade potatisar!

OAH, jag är lycklig på riktigt, jag kommer aldrig sluta blogga och det är din förtjänst!
Det är fredag morgon, klockan är 06:40 och jag skulle kunna hoppa högt i luften, göra armhävningar eller springa tio varv runt huset. (Om det nu inte var för det faktum att jag ännu en gång, precis som vanligt, har parkerat mig framför datorn innan jag ens borstat håret. Har ett liv?)

Men vafan, JA! LIV! Kolla, Malin=kompositör, ni vet "melodin" till Hitta Nemo när den fula fisken sitter fast i cyklopet ("you're on a diet"):

För Malin har ett liv! För Malin har ett liv -oh! För Malin har ett liv och hon är LYCKLIG!

Haha. Frida lär väl i alla fall känna igen den, näst efter Spicegirls "what you really really want" är ju det lite av hennes nationalsång. Borde dessutom kontakta musik-Jesper, fast han vet nog redan att jag är en sån extrem naturbegåvning. Host.

Idag är det fredag, som jag redan nämnt. Jag vet inte riktigt vilka timmar vi kommer ha lektion och vilka vi kommer städa våra skåp under, men vi har i alla fall prov i konsumentekonomi. Det funkar ungefär som biologin förut: Det är inte svårt, det är bara jävligt mycket. Massa olika lagar, försäkringar, lån, köp, reklam och så vidare. Hoppas verkligen vi inte har någon idrott, pallar inte alls, har dessutom insett att min framtid ligger i Dannes händer. Vilket inte känns vidare säkert eftersom han förmodligen kommer
1) Tappa den i vattnet när han står på en brygga och är full eller
2) Kasta den med flit in i en sten så den spricker och inte går att laga eller
3) Släppa ner den i kokande olja eller
4) Jaa, ni fattar.

Jag menar alltså att Danne är den enda som kan ge mig ett till MVG eftersom jag fick reda på igår att jag inte får något i träslöjd. Inte särskilt överraskande. Men Danderyd, varför inte, sällskap med folket! Jag tänker givetvis vara hyperaktiv och cykla till skolan. Det ni! *stolt* (som om jag har klarat det än? Jag är bäst på att ge löften men dock inte lika bra på att hålla dom...)

Mor & fars väckarklocka ringer. Den låter inte Rrrrr, utan den låter mer som kycklingar eller nåt: Bui bui bui bui bui! Ungefär som den där gula kycklingen som piper när alla håller varann i händerna, fast mycket värre.

(Och jag borde verkligen gå upp och hitta lite kläder.)

Lär väl komma tillbaka snart - till allas stora lycka - eller jaa, nästan. PUSS <3<3

Inga kommentarer: