30 september 2008

Dagens story

Egentligen är det här med betaltoaletter en himla bra idé, i alla fall om de är fräscha, men som ni förmodligen redan känner till så tycker jag inte om att betala. Jag är äckligt snål när det gäller en dricka på stan, ett toabesök eller ens ett sms utanför Comviq - medan jag kan slösa tusentals kronor på kläder jag tycker om. Det hela är högst ologiskt.

Så jag bestämde mig igår för att försöka bli bättre på att unna mig småsaker (inledde till exempel shoppingrundan med en chailatte), och i stället snåla med dyra saker som jag kanske inte riktigt behöver. Så med det i huvudet beslöt jag att beträda NKs fina marker (vilket är ett stort steg för mig, jag har av principskäl knappt satt min fot där förut. En räkmacka för 100 spänn säger väl liksom allt.). Irrade mig fram mellan mathyllorna. Kom fram till en likadan spärr som finns i tunnelbanorna. Väl där böjde jag mig ner för att rota i ryggsäcken efter femman jag visste att jag fått i växel på Espresso House. Och vad hittar jag på golvet? En tiokrona! Så jag stoppar i den, får en femma tillbaka (som jag stoppar i bakfickan där jag hittar den andra :p) och inser att jag just tjänat fem kronor på att gå på en betaltoalett. Det är inte varje dag man lyckas med det!

Ni kanske, precis som jag, levde i villfarelsen att man blir fattigare av att gå på en betaltoa. Så är alltså icke fallet.

Haha, det var dagens lilla story det! Nu måste jag trampa till skolan för att skriva matteprov.... :'o Sen världshistoriens äckligaste längsta dag ocskå, så jag lär vara halvt död med juniorerna ikväll. Men det tar vi inget extra för.

Pussel :3 ♥

Inga kommentarer: