22 september 2008

Mån 080922

Kort dag, och synnerligen meningslös. Något slags repetition av matte B, en halv film om södra USA 1935 (nyutkommen, och faktiskt bra), segt byggande på Ecco-hus. Trampa hem genom en höstgrå huvudstad.

Och hur dåliga ögon jag än har, så är det inte bara fartvinden som orsakar saltet på mina kinder. Det är inte droppar från vågorna i Värtan, inte pärlor av ansträngning. Det är pärlor av tomhet, saknad, vemod, uppgivenhet och tvivel.

Ett glädjeämne har jag! Jag och lillebror såg på Andra avenyn igår. Alla tre avsnitten såklart, vad annat kan man vänta av oss. Och Adam är tillbaka. Den blonda, sjukt heta & gulliga killen som bara var med i typ tre avsnitt förra hösten. Jag var i fullkomlig extas under kvällen.

Och vi åt fruktsallad med glass & chokladsås & nötter.

Dagens måste: Läsa To kill a mockingbird
Dagens orkar inte: (se ovan)
Dagens klädsel: Gamlagamlaslitna jeans, t-shirt
Dagens inspiration: Massa människor i ett vitt rum med vita kläder och fullt med målarfärg överallt.

Pussel


Uptade: Det är tydligen höstdagjämning idag! Och se så fint Google firar det:På väg till flöjten nu, efter att ha sovit en stund (i stället för att läsa de 6 kapitel i engelskaboken som vi skulle...). Pixel får följa med tror jag. Och under eftermiddagen har jag även blivit involverad i...

Dagens goda gärning: Står Christian för! En okänd människa som hittade en D60 på pendeltåget, hörde av sig till mig och frågade om det var min (vilket det ju inte var), och beskrev bilderna vilket gjorde det klart att kameran är Kajsas! Så den får hon förmodligen tillbaka inom en snar framtid och det gör mig så glad för det finns inget värre än att förlora så fina saker. Tack Christian för det, kärlek på Kajsa, Marianne & familjen för att ni är så sjukt goa och puss på Pixel för att hon håller sig hemma och inte är ute och röjer stan som vissa andra kameror. ;p

Love <3

Inga kommentarer: