25 september 2008

Nattii

Djurgårdens innebandy har nog historiens härligaste ungdomsansvarige. Han har alltid något trevligt att bjuda på! Förra veckan lånade jag ut lite målvaktskläder till ett tjejlag som skulle spela match, med löftet om att få tillbaka följande torsdag. Ja men visst, så idag kommer då denna underbara man och säger att de har beslutat att behålla stället, eftersom det tillhör ungdomsdelen av föreningen - och jag spelar ju inte i något lag. Det var dagens asgarv! "Eh, jaha, så vad tycker du att jag ska träna i nu då?" "Jaa alltså, jag visste ju inte att du skulle komma i kväll..." Nähä. Vi bara bestämde att jag skulle få tillbaka kläderna i dag, men visst...

Åh, han är för underbar. Efter att ha deppat flera dagar i sträck verkar min kropp strejka, den pallade inte vara ledsen mer. Så så fort han vänt sig om stod jag bara och asgarvade. Man blir bra lättroad när tårarna tagit slut i motvinden och man liksom... tröttnat på att deppa.

Sen har jag cyklat hem i mörkret, käkat couscous & kassler, promenixat med hunden + mor, käkat lite glass och därmed inte hunnit med varken att plugga eller städa, som jag skulle. Mm, jag älskar att skjuta upp saker som måste göra.

I morgon taggar vi fredag! Sovmorgon, få lektioner, det ska nog bli fint. Tänkte låna hem engelskafilmen som jag tyckte så mycket om, och ha lite myskväll.

Dagens låt: Ansgar & Evelyne av Kent

Och som jag önskar att du var här nu
Jag vill bara höra dina hjärtslag
Och som jag önskar att vårt krig var slut
Jag har lärt av mina misstag... ♥

(Men nej, du är inte lika ensam som jag.)



Ha det fint alla. Vi hörs, pussel ♥

Inga kommentarer: