18 september 2008

Pannkakor, hängslen & fåglar

Halloj bloggen! :)

Idag har jag varit duktig och cyklat till skolan, räknat klart alla mattetal som vi fick till imorgon och gjort färdigt alla kemiuppgifter jag ska. (Och däremellan käkat pannkakor med socker & försvarliga mängder sylt :p) Fatta att jag är nöjd! :D Visserligen har jag fortfarande en hel del läxor kvar, och det äckliga är att hur flitig man än är med skolarbetet så lassas det alltid på mer vartefter - men ändå.

Dagens bästa: Folkets födelsedagspresenter till Sarah, som var så otroligt fina! (Alt. som är så otroligt fin <'3)
Dagens sämsta: Att mina glasögon blev kladdiga av salt på vägen hem :<
Dagens låt: Pojken med hålet i handen av Kent (okej, helt random video men skit i den ^^)
Dagens klädsel: Jeans (Tiger), vitt linne + skjorta (H&M), svarta hängslen (Punktshop), svarta sneakers.
Dagens ord: Mockingbird (anspelande på boken till engelskan). Enligt mitt gamla lexikon härmfågel, härmtrast. Fritt från NE: en familj tättingar på runt 30 arter. De är ca 2-3 dm långa, rundade korta vingar, lång stjärt och nedåtböjd näbb. Lever i buskarna och söker mat på marken. Är mycket skickliga på att härma andra djurs läten. Relaterat: Fågeln bluejay (samma citat).

Vad som händer i eftermiddag får jag se, kanske lite plugg & gos med kaninen innan det är dags för bandy i Gärdesskolan klockan 8. Fan vad jag är taggad!! ♥

Btw, igår såg jag på klockan när den var 09:37 (gissa vad det blir!), och sedan på eftermiddagen slängde jag iväg detta sms: "16:37 :3" Klurigare, men sött att jag blev förstådd :3

Ha det fint alla! Här kommer en bild från när jag ritade igår (Lisa kan för övrigt kika sin mailbox :p):

Ha det bäst! Pusselipussar ♥

Inga kommentarer: