29 september 2008

Skola & shopping

Tjoho! :)

Tog tunnelbanan idag för att kunna åka till stan efter skolan, och blev smärtsamt påmind om hur fruktansvärt illa jag tycker om att åka med SL. "Vår dagliga Piko giv oss idag", och han var visst rätt bra på matte också för han satt och viskade smarta saker i örat när jag inte orkade tänka.

Efter lite halvseriöst engelskadebatterande om krig & fred och annat intressant blev vi serverade ris med kyckling som var (håll i er nu) chilisåsöverbakad. Åh, det var nog dagens skratt, vilket väl i sig säger en del om vilken rolig dag jag har haft. Majoriteten av eleverna kom in i matsalen och ryckte på axlarna med ett "...fick vi inte det här förra veckan?" - jo. Och förmodligen förrförra också.

Evigt tacksam att det inte är fiskgratäng, blodpudding eller potatisbullar man väljer att servera varje vecka.

Vår Ecco-house-presentation var nog den flummigaste ever, vi bara stod och fyllde i varandra och glömde nästan nämna att hela huset var en stor solar panel. Men liksom, det måste ju vara inlämningspapperet som väger tyngst - och det la jag ju ner hela trettio oseriösa minuter av min fredagnatt på. Haha.

Sedan bar det av till stan och jag kom hem med följande:

* Svart stretchig kjol med dragkedja, Zoul
* Vit slapp & kort tee (kärlek vid första ögonkastet!), Mouyo
* Stora slappa mörkgrå shorts med hög midja och knytband, Rules by Mary
* Naturvit virkad sjal, Åhléns
* Grå handvirkad kofta med luva & 3/4-ärmar, Shestore

Blev klent med färger såg jag nu, men jag är nöjd i alla fall. Förut kände jag mig totalt oinspirerad till födelsedagen, men nu blir det nog bra! :)

Ha det bra folk, nu väntar matteplugg! Pusselipussar ♥

Haha, såg just mina fötter på bilden där nere. What, liksom? Okej att jag har gått i converse hela sommaren, men vita kan de väl inte bli? Och ojämna? Ser ju fan ut som att jag har smort in mig i brun utan sol xD Ja ja, det tar vi inget extra för! ;p

Inga kommentarer: