02 september 2008

Sjukdag

F sov här och vi fick sovmorgon och mysig frukost, det var trevligt :) Jag bestämde mig för att inte gå till skolan, det var ingen idé. Jag hade verkligen inte fått ut något av det i vilket fall... Så jag har stannat hemma och skuttat med kaninen, käkat glass & kanelbullar och kollat på The Horse Whisperer. Kom på att den är väldigt fint filmad, inte bara för att miljön råkar vara bland det vackrare jorden skådat, utan också med vinklar och ljus... Det känns som att någon har tänkt innan han filmatiserade Nicholas Evans underbara bok, och sådant utgör en sådan härlig kontrast till övriga världen, som i stort sett bygger på principen att göra först och (eventuellt) tänka efteråt.

Fint var det hur som helst.

Det är jobbigt att vilja göra något, exempelvis pussla eller vara med kaninen, men bara känna att man verkligen inte orkar. "Jag är sugen på ett äpple! Men nej, jag kommer inte orka ta någon tugga."

Stackars hon som tittar på (film),
Hur märkligt kan man må?
[tycka synd om sig själv :p]
x
Nä, sånt sysslar vi inte med här. Här är det positivt tänkande som gäller för hela slanten, eller hur? ...Men om man inte har några slantar kvar då? Om man la de sista man hade på halstabletter igår? Då kan man inte göra någonting för hela slanten. Ingenting blir helhjärtat, man kan inte engagera sig i någonting.
x
Kanske finns det någon som förstår mig.
x
På tal om det blir jag hela tiden smärtsamt påmind om hur svårtydd och otydlig jag måste vara. Bara till senaste inlägget var det tre (älskade) personer som missförstått mig. Om någon bryr sig kan jag förklara igen: med genus menar jag en och ett. Inget annat. Men tack så mycket i alla fall, det glädjer mig (men samtidigt grämer det mig också) att någon lägger tid & energi på att vidareutveckla mitt missbruk av språkintresse :] För att hedra åtminstone två av dem kan jag passa på att länka till världens bästa sork, och av många djupt saknade Linnea.
x
Hittade gamla CD-skivor med låtar vi spelade med Lidingöligan och Bosses Banditer. Nostalgi på riktigt... Jag är ju sån att blir jag väl påmind om hur de låter kan jag spela de nästan felfritt direkt. Ska spela mer såna här låtar med Birgitta i år :3
x
Pusselipussel på er söta ♥

Inga kommentarer: