23 oktober 2007

22:22, tisdag

Mina fingrar är som isbitar. Jag har just spenderat tio minuter utomhus med händerna nedtryckta i fyragradigtvatten, för att försöka hitta läckan på mitt liggunderlag. Jag fryser ihjäl! 's heavy? (För att 1: citera Jack Sparrow och 2: försöka vara lite lustig sådär eftersom vattnet som vi vet ju är som tyngst just vid fyra grader)



Idag har jag haft biologiprov. Det sög så jag tänker inte prata mer om det.



Under lunchrasten hände många trevliga saker. Först hade några snälla barn bakat kakor i cafeterian som vi offrade oss att provsmaka, och sen kom en kille som tog upp beställningar på skoltröjor som vi förstås måste ha - dom är ju så snygga. Jag har beställt en mörkblå tjocktröja =) Sen gick jag runt i Adams tjocktröja resten av eftermiddagen, och han (ofrivilligt) i min. Till lunch fick vi något som smakade precis som packad torsk, smaklös fisk i tomatsörja - dock med ris i stället för potatis. Den vegetariska sojakorven (som Klara fick) var inte mycket bättre, och vår lunch fick bestå av mackor och fil. Mitt under lunchen skuttade jag och Klara in i musiksalen och personligen kan jag ju säga att alla som våndade sig över att eventuellt behöva få höra mig sjunga solo på lucia, kan sluta oroa sig nu (ifall ni inte gjort det för länge sedan, vill säga). Jag var så ouppvärmd man kan bli och allmänt otaggad, och det liksom kändes i luften att sångläraren sa som hon gjorde mest för att vara sympatisk. Så nu slipper jag bekymra mig om det också ^^



På engelskan lärde vi oss massa nya spännande saker om the Simpsons, popcorn och banned commersials... samt vad man bör tänka på när man håller en oral presenatation. Ernest var allmänt missnöjd med både det ena och det andra, främst vår klass skulle jag tro.



ESU:n var bäst, vi har börjat med drama/svenska nu och det var extremt najs. Typ lära sig hur man ska lyssna, våga stå för vad man tycker, acceptera andras synvinklar... lite sånt. Kul på det hela taget. Alla var vi lite ovana att behöva skynda därifrån för att hinna till Frescatibussen - fast jag behövde inte bekymra mig, såklart. Jag glassade givetvis därifrån lite lugnt på cykeln och kom såklart fram före alla andra ändå. Det bästa är att idrottsläraren verkar fett nöjd med att jag cyklar, typ "Jaså, du kom före bussen med cykeln idag också, Malin :D", det känns bra. Det är lite roligt att han är som han är; han kan allas namn (bara en sån sak) ("...och säger hej varenda morgon", dock träffar vi honom bara en gång i veckan), säger att man inte ska vara med om det känns för jobbigt eller man är sjuk, är allmänt trevlig och liksom... snäll. Alltså precis raka motsatsen till alla idrottslärare jag kan erinra mig att jag haft xD Bäst. Vi lekte lekar och vissa av oss var mer taggade än andra, vissa skulle förmodligen offrat livet för att få vinna... inga namn nämnda, sånt behövs inte.



Sen har jag varit på flöjtlektion, ätit middag, försökt plugga matte men misslyckats samt pumpat däcken på cykeln och oljat kedjan (samt förmodligen förgiftat det stackars [lilla mjuka]djuret [med långa öron och bollsvans] på kuppen med tanke på alla farliga ångor vi släppt ut 130 cm ifrån honom...). Och nu har jag landat här som vanligt =D



Vi har ätit mjuk pepparkaka, det är gott <3>

Inga kommentarer: