16 oktober 2007

Pusslad?

Pusslad. Det står så i engelskapjäsen vi läser just nu, Educating Rita, och jag förstår inte vad det betyder. Hur kan någon människa vara puzzled? Jag är det väl inte i vilket fall, känner mig snarare som en stor kartong med miljoner pusselbitar helt i oordning, och till råga på allt har pappa råkat elda upp locket med bilden på hur resultatet ska bli. Om någon nu förstår mig...

SVT-vädret har en ny vädergubbe. Gissa vad han heter? Jo, Pär förstås. Det är nämligen ett krav för att få vara väderpratare på SVT, att man heter Pär. Förutom de två krullhåriga Pärarna har vi här alltså en ny Pär, av min kära lillebror nyligen döpt till Kortkrullet.

Jag kärlekar Forever young <3<3 Har jag i och för sig gjort för väldigt länge sedan, men det har gått lång tid sedan jag sist lyssnade på den nu så jag kände att det var dags. Det var det.

Jag har fått en bok med latinska citat, orkar inte förklara varifrån, men det är jättekul! Jag menar, fatta glassigt att under en fest kunna säga "Lääätt, jag vet hur man säger 'låt oss dricka, vi måste ändå dö' på latin!" - fett coolt helt enkelt. Så bli inte alltför överraskade om jag kommer med små trevliga fraser på latin i bloggen med okänd innebörd ^^ Där fanns även oklassiska citat med, från typ Göran Persson och Per Gessle, det var roligt. Samt "Carpe diem", "Cave canem" och "Crambe repetita"! Bäst.


Jag tänkte faktiskt gå och lägga mig nu... tro't eller ej. Men ha det så fint allihopa! Pussel.

Inga kommentarer: