14 oktober 2007

Schvettiga bratwurstar, persilja & majs

Morgonen efter vaknade vi till ett stilla duggregn, och alla frös som fan. Det var våra trevliga engelsktalande grannar, som bodde i en stuga några hundra meter bort, som uppenbart hade bråkat med några andra från den gruppen och därför bestämt sig för att laga frukost vid bordet fyra meter från vårt vindskydd. Klockan 07:30 började dom alltså slamra med sina köksgrejer utanför oss, och till råga på allt smög sig snart en ljuvlig doft av bacon in under presenningen och retade våra luktsinnen till vansinne, något som fick oss att livligt börja prata om hur de ju egentligen borde bjuda oss på lite bacon som ursäkt för att de stört oss. Efter att ha ätit lite gröt och mackor fick vi sedan reda på att en av de nya grannarna visst kunde svenska, när han kom och frågade om vi ville ha bacon... Trots det något skämmiga i situationen kunde vi ju inte annat än tacka ja, och ett litet diskret jävla kilo bacon fick vi. Det är sjukt mycket. Så vi stekte lite av det och hade på mackan, drack lite o'boy och blåbärssoppa och började sedan plocka ihop grejerna och diska. Vi kom iväg runt halv 11 och gick rätt länge innan vi stannade vid en sjö och åt pasta med Keldasås (och bacon! =D), och givetvis även majs. ^^ Hanna glassade med sina skills och krokade armen runt sitt eget huvud, vi andra va inte riktigt lika framgångsrika.

Sen gick vi rätt mycket till, finns inte så mycket att berätta om själva vandringen egentligen, vi stannade nog några gånger för att typ gå och kissa, äta godis, fixa kläderna och så vidare. När vi äntligen kom till pendeltåget i Handen hade vi världens flax och kom in på perrongen i samma minut som ett tre minuter försenat tåg kom in, och fick springa som fan för att komma på ^^ Sen satt vi och var överskabbiga i tåget, med feta ryggsäckar och åt kakor, godis och solrosfrön. Undrar vad de andra tänkte om oss... På tunnelbanan fick vi i alla fall bättre sällskap, massa människor från KTH som gick runt i såna där trevliga overaller fulla med olika märken på. Det fick oss att plötsligt framstå som helt normala ;D Med tanke på vårt utseende och graden av fräsch-het var vi jätterädda att bli sedda av någon vi kände, och därför kan ni kanske föreställa er paniken i mina ögon när jag hör någon ropa "Malin!" bakom mig, och jag desperat frågar de andra "Är det till mig? Är det till mig?!", hahahah ^^ Det var det inte. Men vi insåg att vi ändå skulle behöva möta helvetet snart, det vill säga lidingöbanan. Klockan var runt fyra, alltså ungefär när alla affärer stänger i stan, och våra chanser att helt obemärkt komma innanför ytterdörren var därmed obefintliga. Vi såg vår gamla kemilärare (haha, skriver så i rädsla för att bli hittad i googling av hans namn xD), den äldre av dem alltså. ^^ Sen när konduktören kom lyckades jag med feta pinsamma situationen genom att ha typ arton olika fickor som jag vet att någon av alla innehåller mitt SL-kort... Kom hem typ 16:16, då kollade jag på klockan i alla fall.

Sammanfattning av helgens hajk:
  • Vi har ätit persilja på i princip allt, såväl couscous som smörgås. (För att inte tala om hajkbananerna och gröten, läs: skämt ^^)
  • Vi har haft majs till alla maträtter
  • En specifik lek har genomsyrat alla aktiviteter, nämligen den som går ut på att ersätta ord i filmtitlar, TV-serier, skämt, ordspråk etc. med ordet bratwurst. Exempel: Sagan om bratwurstens återkomst, och Winnerbäck-citatet "torka tårarna min bratwurst" som Hanna först inte ville inse kunde misstolkas grovt, typ genom att stoppa in ett "av" där x'D
  • De vanligaste orden har definitivt varit schvett (dock var det bara Tess som schvettades under natten), lame (för att det är Hannas kommentar till allt) och kanske lökigt (bara för att Hanna inte kan sluta använda det uttrycket). - Känner att det vart lite mycket Hanna där! Du är populär.
  • Ännu en ny dialekt har använts, som Lilie dampade på eftersom någon ju måste göra det.

Har ätit middag och försökt plugga, utan någon större framgång kan man väl konstatera. Jag är helt otroligt trött, när klockan var åtta somnade jag hela tiden, jag borde verkligen gå och lägga mig. Men jag orkar inte, hinner inte, måste plugga, fast det gör jag ju inte...

PUSS. (L)

Inga kommentarer: