06 oktober 2007

Lördag

Vi förlorade bandymatchen, det är lite depp, men det gör egentligen inte så jättemycket. Alla var överens om att vi hade gjort en jättebra insats och även om jag blir sådär otroligt självkritisk som bara jag kan bli, så går det ändå över efter ett tag och även jag inser att jag kanske inte är så dålig ändå. En av domarna sa till mig under matchen att jag var duktig, då blev jag glad.

Fast tanken på att man har en enda funktion att fylla, en enda uppgift på planen, och ändå inte lyckas med det, är ganska deprimerande. Man är så otroligt utsatt där, insatt, inburad och utstirrad, och vad man gör kunde ingen annan haft ansvar för. På gott och ont.
..
..
..

Leendet som får en att vilja göra allt för din skull
Så fort du ber om det, om det skulle göra dig glad
Skulle jag dö rakt framför dina ögon
För ditt leendes skull
..
..
..
Varför är alla människor
nån annanstans nån annan gång
med "Nån annan"
..
Varför har ingen tid
för ingenting med Ingen särskild
"Du sa du behövde tid, du hade tid"
..
Här är för tomt och mörkt
"Tystnad, när slutade vi
älska varandra?"
..
..
..
..
..
Death is nothing but a chicken exit
When life is shit and you can't fix it
When pain is all you think about
There'll always be one last way out...
..
..
..
..

Inga kommentarer: