20 oktober 2007

Innebandy & vikingafejd

I morse höll jag nollan, det var roligt. Vi vann med 2-0 och jag hade rätt så tråkigt under mesta tiden av matchen eftersom de andra spelade så bra. Tror jag fick ett enda riktigt skott på mig... men det var roligt i alla fall.

(och det är visst någon som har lärt sig
att komplimanger värmer mer
än tjocka målvaktskläder)

Jag kände mig som en extremt bortskämd barnunge när pappa först kom och tittade på matchen och skjutsade mig hem, maten stod färdig på bordet när jag kom hem och mamma redan hade gjort i ordning min matsäck inför kvällens "äventyr". Dessutom fick jag skjuts av pappa till Ekholmsnäs... såhär blev man behandlad för fem år sen. Det känns inte bra! Jag ska inte bete mig som en 10-åring =/

Det blev mysigt i alla fall, där satt vi och käkade godis och eldade hela kvällen. Leader kom med pizza åt några av oss, och då och då fick vi besök av någon patrull också som ville få lite poäng. Senare på kvällen kom polisen dit, de var inte särskilt aggressiva men jag blev skitskraj som vanligt. De hade tydligen sett att vi eldade och ville kolla ifall vi hade koll på hur man eldade ordentligt, men de verkade totalt lugna så fort vi försäkrade att vi var scouter. Ibland är det bra att ha rätt intressen ^^ (det är ungefär som med vrg. Man får betydligt bättre anseende bland vuxna om man går där jämfört med om man typ hoppat av gymnasiet och jobbar på statoil.. eller nåt.)

Vi krånglade lite med prisutdelning och joti och skit (och Jossan antastade mig inför allt folk), men nu är jag hemma i alla fall och har sett på Brottskod. (ville verkligen stava det med å) Jag borde absolut sova, jag är grymt trött och har massa plugg att göra. Pussel!

Inga kommentarer: