22 oktober 2007

Tomtar på loftet

- Jag menar det verkligen. Vi åt frukost till det hemtrevliga ljudet av omkringklampande fötter på taket, och hela eftermiddagen har det dundrat så att man börjar undra vad de egentligen håller på med där uppe. De är förväntade att lägga om taket... Det är nästan så att man borde fråga dem, om det inte vore för det faktum att de förmodligen inte kommer förstå ett ord - takläggare brukar liksom bara ha en tendens att vara polska. Ej baserat på fördomar.

Idag var Monika i skolan, vilket kändes ganska bra eftersom vi äntligen börjar få lite bättre koll på biologin, storheter och annat som har hyfsat stor relevans. På tyskan såg vi på film där de pratade bayerisch (skitsvårt att förstå om man inte läser texten, vilket man inte orkar), en timme som utnyttjades till lite sömn. För allas information kan jag låta meddela att jag har följt strömmen på VRG och ... dumdumdumdum *Linnea-varning* ... Tappat bort min miniräknare! Om någon skulle hitta min blåa 82a (med namn på) så kan ju den personen vara vänlig nog att säga det till mig ^^

Jag ska bowla ikväll, så det här är egentligen den enda tiden jag har att plugga till biologiprovet på. Duktigt av mig att göra det också... PUSS.

Inga kommentarer: