08 oktober 2007

Blogghälsningar från 3:3

Hej där.

Igårkväll kunde jag inte somna, så jag låg och löste sudoku halva natten, vilket ledde till att jag har sovit cirka fyra timmar inatt! Och ändå var jag piggare imorse än jag brukar vara, det är konstigt.

Den här morgonen var verkligen en av årets finaste. Hela stan liksom blänkte i morgonljuset, vattnet glittrade och man hade solen i ögonen när man cyklade över Lidingöbron. Gissa om jag verkligen ville (citera Linnea) mörda mig själv för att jag hade lämnat kameran hemma på skrivbordet? Fast hade jag tagit med den hade jag säkert kommit för sent, men ändå. Det var riktigt fint, lite sådär lagom poetiskt artistiskt och typ religiöst.

Ska gnälla lite till på stockholmstrafiken eftersom jag är så otroligt bra på att just klaga. På Birger Jarlsgatan kom i morse en trevlig liten lastbil modell 8 ton upp och körde typ tre meter bakom mig. Samt pressade upp mig mot kanten för att själv få plats och hinna fram innan rödljusen slog om. Och det var inte utan att man skulle föredra att kasta sig huvudstupa in i betongblocken som står staplade på trottoaren och dö på kuppen framför att bli överkörd av monsterbilen... Spydde ut avgaser gjorde den också.

På matten var Pär fett gullig och typ sa att på grund av "det här som hänt på Kungsholmen" var det helt okej att gå ut från lektionen och gråta en stund. Det lät fint :') Det är roligt att se folk som annars sällan är väldigt allvarliga och djupa plötsligt ta någonting på största allvar. Lite läskigt men ganska skönt också...

Dataprovet fuckade sig totalt. Jag lyckades varken med någon vattenstämpel eller hängande indrag och hela dokumentet blev liksom inte det minsta likt förlagan. Vilket ju måste ses som ett misslyckande... Ja, om jag någonsin sett det där MVG:t sväva lite trevligt i luften framför mig så ser jag det just nu flaxa till och flyga iväg upp utom räckhåll, för inte en chans att jag klarar det efter det här kan jag ju bara säga. Men det gör egentligen inte så mycket, jag har bestämt mig för att inte ta allt på fullaste allvar och överpressa mig själv att ha bäst betyg och så vidare. (Låter väl skitbra, först kämpa sig igenom högstadiet och komma in med 315 till VRG, och sen gå ut därifrån med typ 15.0 i snitt ^^) Jag vet inte, har väl blivit lite skoltrött eller något, men jag orkar inte bekymra mig längre. Det får bli som det blir och jag måste inte vara bäst på allt.

Sen åt vi, hade biologi och åt igen, och nu har vi haft en kort tyskalektion som gick ut på att göra lite fina grammatikuppgifter i häftet, lyssna på musik och sen chilla därifrån till 3:3 (skönaste datasalen) för att leka blogg och facebook. Bäst. Snart har vi kemi, oj oj oj vad taggad man kan vara alltså, jag typ hoppar högt av upphetsning. Inte. Ikväll ska vi äta kladdkaka i lokalen för att fira att Malin har fyllt år! Det ska bli najs =) Däremot har jag ju fått reda på att jag inte är straffmyndig som jag trott eftersom lagen ändrades i våras. Enligt Eriks (aningen osäkra) källor är jag inte heller byxmyndig... Grattis till mig alltså. Vi tar det nästa år då xD

PUSSELIPUSS

PS. Jag har insett att jag på två dagar redan blivit beroende av Facebook... Och att det ersätter en hel del av den tiden som kunde gått åt till att blogga. Det är lite synd. DS.

Inga kommentarer: