24 oktober 2007

(Jag och inläggsrubriker går inte ihop)

Den här dagen har för omväxlings skull spenderats mycket väl i förhållande till den senaste veckan; jag känner mig duktigare än jag har gjort på länge. I morse mötte jag katten Sune på väg till tåget, det var trevligt för han är så söt, och sen så var jag flera minuter tidig till lidingöbanan för ovanlighets skull. Hela klassen har fått många nya insikter om både Islam och andra ämnen under historialektionen. Till exempel sa Stephen något som senare kom att hamna i citatlådan under vilda skratt från min och Linneas sida:
"By the time, he becomes a man... or woman."

Bäst. På svenskan ritade jag och vi diskuterade hjältar, sen käkade vi lunch bestående av kött och potatis som faktiskt var helt okej. På engelskan visade Ernest upp ett betydligt gladare humör idag än under den föregående lektionen, och förutom att lära oss massa trevliga fakta om clownfiskar så diskuterade vi slutet på Educating Rita, som vi just insett att vi ska skriva en uppsats om direkt efter höstlovet. Filmstunden i 3:3 på onsdagarna, som vi så gärna skulle vilja kalla tradition trots att det vad jag vet bara visats två filmer hittills, uteblev idag på grund av elaka elever som i hemlighet höll lektion där inne. Jag lekte med register på datakunskapen och låg i halvkoma på matten samtidigt som jag 1) försökte ta in vad den gälla rösten försökte lära mig och 2) satt och var näst intill självmordsbenägen på grund av att miniräknaren ännu inte behagat komma fram. Kör följde på det, och trots att klockan är så mycket och man börjar bli väldigt trött under den timmen så blir det alltid rätt så kul ändå. Särskilt när man har Jespers mystiska kommentarer, uttalade på konstig dialekt med okänt ursprung, mumlande på sin vänstra sida hela tiden...

Med stor risk för att bli föraktad för att ha påfallande likheter med omslaget till den tredje Harry Potterboken, vågade sig månen ikväll på att uppta lite extra yta av vårt synfält... Den var sådär trevligt rund och stor och vit som den egentligen bara är på film eller utomlands. Jag mötte två små barn på Trastvägen som åkte kickboard. De verkade synnerligen ovetande om den huvudbodnad gjord av frigolit och plast som vi brukar kalla cykelhjälm... Jag blir så irriterad på att folk inte bara kan acceptera läget och ha den på sig. Och rädda livet på sig själva på kuppen.

Nu har jag ätit middag samt kommit till den slutsatsen att jag borde studera då jag har en hel del läxor som verkligen vill bli gjorda innan lovet. Vi får se hur det blir med det...

Puss. <3

PS. Någon som har hört talas om en "Grundkurs för nybörjare, steg ett: Hur man blir älskad" eller något i den stilen? Hör gärna av er om så är fallet. DS.

Inga kommentarer: