29 juni 2008

Jag har varit på Kentkonsert! ♥

Hej! ♥

Kass uppdatering igen, på grund av att jag har hängt runt med folk i ett par dagar och haft bättre för mig än att blogga. F kom i fredags och vi hängde en stund med Lisa & Jo och spelade Monopol & åt glass på taket. Inget speciellt hände under kvällen, vi käkade och hade allmänt mysigt bara. Morgonen efter packade vi lite mat och drog till Zinkensdamms IP runt kl 1 tillsammans med Lollo för att gå på... Kent-konsert! Med tanke på insatsen fick vi väldigt bra köplatser; vissa hade till och med sovit där och dem stod vi två meter bakom under konserten. Jag & F köpte varsin (supersnygg & skön) t-shirt och sedan väntade några timmars ren njutning. Först var Thåström, det var fan intressant. Han såg inte normal ut. Han kan bara inte ha varit opåverkad. Typ skakade som fan med handen och kunde inte prata vanligt... Men det var fint ändå, han spelade bland annat Die Mauer och Du ska va president. Till slut kom "Sveriges största rockband" (klicka :p) som spelade följande låtar i ordning:

1. Stenbrott
2. Socker
3. Blåjeans
4. Max 500
5. Celsius
6. Kallt kaffe
7. Berlin
8. Ingenting
9. Vy från ett luftslott
10. Kärleken väntar
11. Vi kan väl vänta tills imorgon
12. Den döda vinkeln
13. LSD, någon?
14. Generation Ex
15. Om du var här/Dom andra
16. 747
-----
17. Kevlarsjäl
18. Utan dina andetag
19. Håll ditt huvud högt (ny)
20. Mannen i den vita hatten ♥

Det var jätteroligt att de vågade köra lite gamla låtar (typ Kallt Kaffe, som Jocke till och med själv sa var gammalgammalgammal), och inte bara nya syntspår från senaste skivan. När Blåjeans kom blev jag så sjukt glad! Vi klarade oss fint i publiken också, grymma platser hade vi som sagt med tanke på hur vi hade chillat hela förmiddagen. En random kille trängde sig fram och var aggro, men han stannade bara typ två spår. Annars var det helt lugnt, jätteskönt. Dessutom hade vi jättefint väder under hela konserten! :) Mot slutet sprutade de ut konfetti över publiken, och Fredrik upptäckte att pappersbitarna smakade salt - det var så jävla episkt vackert! ♥ Vi samlade på oss en del. :] Efter musikorgasmlåten Mannen i den vita hatten drog vi oss hemåt igen. Lite andas-ut-och-njut-av-the-night-of-your-life på konstgräsplanen. "Löpboll". Hämta ut ryggsäckarna. Matsäcksmackor på tunnelbanan. Frukt & morötter. Pendeltåg. Promenad hem i duggregnet. Blåbärssoppa och - för ovanlighets skull - en bred och mjuk säng.

Den här dagen har spenderats fantastiskt väl. Vi vaknade vid nio, och gick upp lite senare - runt två-halv tre på eftermiddagen. (Rekord för min del!) Jag fick prova på att spela WOW. Vi gjorde lite wok. Drog till centralen. Hälsade lite snabbt på Arman innan jag dumpade killarna (som skulle på bio) och åkte hem till familjen och mormor & morfar som också är här nu. Det är läskigt vilket slag i magen det är att komma hem och inse att man är precis lika oönskad som man trodde att man skulle vara. Det gör ju att man saknar det andra så mycket mer. ♥

Nu har vi ätit grillspett och efter det jordgubbar med glass och grädde. Jag fixar med fotona, bilder från konserten kommer väl vad det lider. Så länge kan alla få titta på den här teckningen och säga till om ni känner igen den eller inte! :) Jag antar att en del av er peppar EM-final ikväll? Själv tänker jag göra allt för att undvika det - det måste vara något av ett socialt handikapp jag lider av, men jag kan verkligen inte njuta av att titta på fotboll. Då är det lika bra att hålla sig undan och bespara sällskapet ens uttråkning... :)

Dagens bästa: Att vakna upp hos en fin person, efter finaste konsertkvällen ♥
Dagens sämsta:
Dagens låt:
Blåjeans av Kent såklart :D
Dagens klädsel: Svart Kent-tröja med grönt tryck, uppvikta jeans / grönrutiga shorts.

Lev väl alla glada barn! Hoppas ni mår åtminstone nästan lika bra som jag har gjort det senaste dygnet. Pusselipussel ♥

Inga kommentarer: