12 juni 2008

Poesi i mina sår

Hejsan.

poeter.se fanns ett tag poesiTV, sjukt vackert. Det var det som inspirerade mig till smulor-filmen, och efter det vill jag bara fortsätta. Jag sökte på Poetry på youtube och hittade det här. Bra eller dåligt, säg vad ni vill, men jag tycker verkligen om det. Vackra bitar som "piece of myself" / "peace in myself", "dying to be young" och mycket annat finns att avnjuta, så gör det. Och hitta något eget att dela med er av! Det behövs.

Det är juni och jag sitter på mitt rum och fryser. Som alltid när jag varit hög på vänner under natten blir jag bakis dagen efter. Utan alla fina människor känns livet bara så meningslöst. Ändå någonstans, nyligen, hörde jag att vi bara fått ett liv och att det var vackert och egentligen samma saker som alla andra säger - fast på ett annorlunda sätt. Och jag insåg att jag nog inte vill dö, egentligen. Så om jag försöker - stoppa mig juni.

Inga kommentarer: