30 juni 2008

Regnpromenad

Peace!

Jag har varit på långpromenad med Charlie och Pixel i Stockby och runt Kottla i två timmar, det var mysigt. När vi passerat Breviksbadet började det regna på riktigt, det var verkligen supermysigt. I t-shirt, jeans och converse kände jag mig perfekt utrustad för ett regnväder! ;p Pixel fick gömma sig i ryggsäcken under tjocktröjan och klarade sig fint. Lite fotat blev det i alla fall, och vi fick oss en härlig promenad :) Nu har jag schtekat korv & potatis till lunch som jag sitter vid datorn och äter. Det regnar inte längre så egentligen borde man vara aktiv, men jag pallar inte... Är extremt sugen på att sätta på en Disneyfilm och bara chilla i eftermiddag. Får se hur det blir :)

Förresten, är det någon som kan ett finare ord för tankeöverföring? (Inte telepati) Jag pratade med Paula och försökte med sublimering, men då blev hon orolig att Fredrik hade gått från fast form till gas och blivit ett spöke, och det var ju inte riktigt vad jag menade. Men något liknande ord! Synonymer.se hade inget att erbjuda... Bajs :(

Fast det är kul när man söker ett ord och till slut kommer på det. (Det är därför jag inte ger upp) Till exempel har jag stått framför en tjej som jag träffat en enda gång förut och rabblat alfabetet för att minnas hennes efternamn. Jag hittade det direkt! "G, H, I, J. Jacobsson." I lördags morse kunde vi inte komma på namnet på vasstypen med bruna "cigarrer", men 20 minuter senare när vi pratade om något helt annat sa jag bara helt plötsligt: "Kaveldun." Därför ger jag inte upp mitt letande efter en fin synonym till tankeöverföring!

Ha det fint :) Pussi ♥

Inga kommentarer: