09 juni 2008

Måndag

Tjoho!

(Egentligen är jag inte alls speciellt pigg eller glad, jag skrev bara sådär för att övertyga mig själv. Tyvärr lyckades jag inte.)

I morse åkte farmor hem med tåget. Jag cyklade till skolan i sommarvädret och inledde dagen med chillig matte (som jag får MVG i! :D). Sedan gick vi i projektgruppen till Marie för att bli sönderrippade (trodde vi). Dock verkade hon ha en lite annorlunda uppfattning om projektarbete än våra förra handledare hade, så hon var allmänt snäll och gav oss oväntat bra betyg (med tanke på att vi ägnat två veckor åt att chilla, äta glass och spela gitarr). Dessutom får jag MVG i svenska och det är jag verkligen glad för, eftersom språk betyder så mycket för mig.

Efter det skulle vi egentligen ha städat, men vi var tvungna att ha bild. Sedan lunch i Enkehusparken - Klein's hade fått sommarkänslor och ställt upp en grill! Mycket mysigt. Efter en stunds misstolkssnack reste sig Adam för att gå, och då ropade jag "Nej, vänta Adam! Jag vill ta en tugga av din korv!" ^^ Ja, ni kan ju tänka er hur det gick hem. Ett ord räcker; andnöd.

På tyskan fick vi tillbaka de nationella proven, och mina var felfria! Det är helt sjukt, men på både hörförståelsen och läsförståelsen hade jag fått full poäng. Det gjorde mig glad! :) Sedan bjöd Catrin på glass, det var också trevligt.

Sedan gick vi för att förklara för Monika att vi fan förtjänar mer än G, men hon verkade ha problem med att ta till sig våra argument. Jag får i alla fall VG i biologi! Det var en lättnad. Däremot tror jag inte att det blir mer än G i kemi...

Efter det tömde vi skåpen, kastade en del papper men bar tyvärr hem det mesta. När jag cyklat hem kunde jag inte låta bli att väga väskan, och jag hade släpat på 8 kg skolböcker ^_^ Inte kul!

Snart ska jag cykla till centrum och kolla på kameror med pappa. Lite film med lillebror först :) Ha det fint! Pussel :)

Inga kommentarer: