07 juni 2008

Segling, bad & kylskåpspoesi

Hej!

Efter lunch åkte vi till våra kompisar i Gustavsberg där vi ägnade oss åt sedvanliga aktiviteter som bad, segling, fotboll och annat. Familjen har ju sjötomt och hur mycket härliga grejer som helst, så när man är där har man aldrig några problem att hitta sysselsättning. Vi åt god middag och efterrätt, och jag underhöll mig som alltid med kylskåpspoesin (som knappt förändrats alls sedan jag var där sist för ett år sedan). Ett litet urval av mitt kylskåpsordbajsande:


Det jag har att ge
Är ironi och poesi

En miljon viskningar
Som fyller en evighet


Jag samlar på solljus
För att bo utan element

Vilar du under en ljusblå himmel om våren
Njuter du av regnet efter en het sommardag
Möter du hösten med naturens viskningar
Vaknar du lycklig till den snövita vintermorgonen



Jag hittade även två härliga böcker i badrummet. Den ena hette "Full av tomhet" och innehöll random bilder med random ord, en del riktigt fyndiga. Som vanligt antecknade jag en del av det jag fastnade för i mobilen:

- Är vi ensamma i universum eller är det bara jag?

- Personligen så tycker jag precis som alla andra!

- Vad händer efter döden?
- Reklam!

- Säga vad man vill
Men det vågar man inte -

- Vuxen är man när man får äta så mycket glass man vill men ändå inte gör det!



Den andra boken hette "Graffiti" och innehöll klotter från olika ställen i både Sverige och utomlands, bland annat flera från Frescati. Och ja, ni kan ju föreställa er att kyklskåpspoesin plus dessa två underbara böcker i kombination med landets underbaraste pappa (nej, jag skulle inte tveka att byta! ;p) resulterar i en rätt härlig kväll. Som alltid. Sedan den underbara trädgården med alla tänkbara möjligheter, och så jättegod mat... Ja, hur peppad kan man vara på att åka hem efter det?

Det gjorde vi i alla fall. Rätt så tidigt till och med (för ovanlighets skull!) eftersom farmor följt med och familjen kände för att göra "tidig kväll". Kände mig allmänt rastlös när jag kom hem eftersom klockan bara var halv 11 en lördagkväll, så jag är snart på väg till Cicci.

Dagens skönaste: Farmor berättade om ett litet barn som sagt till sin mormor som alltid brukade baka bullar och kakor åt barnen: Mormor, du är så bakfull! Underbarast ^^

Hoppas alla har haft en trevlig lördag! Ha det fint :) Pussel

Inga kommentarer: