28 september 2007

Bankblogg

Tuffing!!

Jag sitter på pappas jobb och glassar, har varit och inhandlat en klocka med pappa efter skolan och sedan råkat träffa mamman till en kille i min gamla klass (som det tog mig typ tio minuter att känna igen, så jävla pinsamt när hon står där och ba HEJ MALIN!) på apoteket. Efter det blev jag rejält taggad när min kära far lockade med frukt och varm choklad på jobbet... Här är grovt glassigt, det tycker vi om!

Ikväll ska jag till Cicci, det ska bli mysimys :D Träffa tjejerna igen, så jävla härligt <3<3

Har massa plugg, typ engelska, historia, tyska, BIOLOGI, massa matte också... genomtrevlig helg, tycker ni inte?

Okej, nog om plugg. Idag har vi i alla fall fått se matteproven, och som väntat var det inga strålande solar ritade med glitterpennor som prydde papperet precis. VG blev det allt som allt, men jag är grovt missnöjd i alla fall eftersom jag förmodligen hade kunnat göra bättre om jag bara hade tänkt lite mer. Haha, vilken genomlyckad beskrivning, tänk lite mera så går det helt enkelt bättre.

Vi hade ingen lärare på vare sig biologin eller engelskan, så det enda som återstod att bekymra sig över för dagen var historia. Det gick rätt så bra det med... Men det är svårt. Jag är inte särskilt bra på engelska, och människan kan ju för fan knappt svenska så det är en jäkla massa fina uttryck som han drar i med medan man sitter där och undrar vad han menar egentligen... Sammanhanget framgår väl, men detaljerna blir desto otydligare. Det känns lite som att komma till lektionen utan glasögon och inse att allt som skrivs på tavlan är en enda grå massa.

Jag vill ha ett äpple! (har gått och hämtat ett nu)

Nu ska jag glassa vidare lite och njuta av hur otroligt snabb den här datorn är jämfört med vår där hemma. Tschüss!!

Inga kommentarer: