10 september 2007

Måndag och bandy

Jäää.

Jag är grovt trött, idag har jag först varit i skolan och lärt mig en massa spännande saker om biom, natriumhydroxid, formler och tyskaglosor. Sen trampade jag snabbt hem och hann slänga i mig lite müsli av ren överlevnadsinstinkt innan jag drog mig iväg till bandyträningen per kollektivtrafik, som jag för örvigt inte hittar till. Irrade ett tag och kom till slut rätt, vi var ganska få där men det blev rätt bra i alla fall! Tjejerna verkar jättetrevliga. Och vi har tre 89-killar som tränare xD (kan man få det bättre?) Så jag är lätt nöjd. Trots att där inte fanns någon utrustning vilket ledde till smärre smärtningar i knäna... Det löser sig! Bäst.

Skulle egentligen ha träffat Cc ikväll men hon bangade, så jag fick tid för lite egoism som ägnades främst åt mattepluggande. Eller försök till, snarare, eftersom pappa inte kunde det jag behöver hjälp med och vi därför konstaterade att mamma eller läraren skulle vara bättre personer att vända sig till.

Yeah. Är så jäkla trött! Imorgon börjar jag för övrigt skolan kvart i elva, känner mig grovt välförtjänt av den sovmorgonen. (eller inte, när senast kände jag att jag själv förtjänade något?)

Just det, jag måste faktiskt berätta det, när jag åkte hem från Ropsten efter träningen så åkte jag i det nya lidingöbanetåget. Är det respekt eller är det, liksom? Det var rött och blått och påminde om tunnelbanan till designen, fast sätenas placering var mera buss-stuk. Det fanns för få sittplatser, ljuset var riktigt sjukhus-blått-kallt som på de dubbeldäckade pendeltågen och så fort dörrarna var öppnade tjöt det som fan och blinkade. Vagnarna går mycket tystare och mjukare nu, så på det hela taget är jag ganska missnöjd med det nya tåget. Jag menar, Lidingö blir inte samma sak utan det där blåa tuffetufftåget som dundrar som fan.

PUSSEL <3<3

Inga kommentarer: