05 september 2007

Onsdag; det är fint väder

Jävlar alltså, imorse kunde seriöst vem som helst bli poet.

Det var svalt och soligt, det höga gräset i slänten i trädgården glittrade av all dagg i morgonsolen. Träden blev sådär färgglada som jag älskar så mycket, och i Värtan låg vattnet helt stilla. Det var inte ett moln på himlen och man hade solen i sidan över Lidingöbron... Helt underbart.

[And it's times like these you wish your eyes were a camera]

Seriöst! Lasse har ju så jävla rätt, "Hjärter Dam nu i september börjar en annan typ av vår..." Så sant! Helt underbart. Jag älskar sånt här väder ^^ Att bara få gå runt och... vara. Det är som att Gud verkligen vill påminna människorna om att allt kommer bli bra igen, även om det blir mörkt ett tag nu framöver =P Liksom, en förhandsvisning av våren och glädjen, eller nåt... bäst.

Jag har haft några jätteroliga lektioner, fingrar på örsnibben där men i alla fall - allt är trevligt i rätt sällskap (och det har jag). Till lunch fick vi chicken nuggets, och jag slår vad om att (Christ)Offer (eller egentligen med ett f men ändå) sa något i stil med "Se upp med kalorierna, dom sätter sig direkt på stjärten", men jag åt inte med honom så jag hörde det inte i vilket fall. På engelskan hittade vi på fortsättningen till en historia om en försvunnen man, vår version ägde såklart. Det slutade med att han trodde han var en örn, kastade sig ut från fågelboet för att flyga och dog ^^ Sen hade jag fucking datakunskap, seriöst, det suger! ^^ Dessutom hade vi prov, inte så jättesvårt men ändå, jag körde totalt på känsla. Får se hur det gick :) Matten ska vi inte ens tala om, jag var extremt trött och kunde i princip allting läraren gick igenom.

Men när jag kom hem fick jag såklart ingen ro, nejdå, jag hade 20 minuter på mig att andas, käka lite och cykla till Klockargården. Det klarade jag självklart inte, kom några minuter sent till flöjtlektionen, men ändå. Var såklart bäst på att spela flöjt (naat) ^^

Efter det har jag... hunnit andas litegrann i alla fall. Snart (om 19 minuter) kommer scoutbarnen hit så ska vi planera för höstterminen. Yeah!

PUSSELIPUSSEL på allt folk :D <3<3

1 kommentar:

Charlotte sa...

Vem har du i matte? Inte Fariborz hoppas jag?