05 september 2007

Tisdag och swimmingpool

TJO.

Det är damp att jag inte hinner blogga ens varje dag, det säger en hel del om hur mycket jag har att göra (annars brukar bloggen vara högprioriterad)! Är redan slutkörd, trots att läxorna inte kommit igång på allvar ännu och bandyträningarna inte ens börjat... Suck.

Okej, tisdag: Det småregnade lite grann redan på morgonen när jag cyklade till skolan. Medan vi hade våra vanliga lektioner där tilltog regnet och när jag per cykel skulle ta mig till Frescati vid universitetet var vädret minst sagt blött. Men jag var taggad ändå, som vanligt eftersom jag älskar nästan alla väder. Så efter att ha irrat omkring en del runt universitetet i allt mer tilltagande ösregn + åska, hittade jag äntligen fram, fann en del andra människor och satt sen i en halvtimme och lyssnade på vår engelska idrottslärare (som kunde svenska, oftast). Efter det fick alla som inte pallade aktivera sig gå hem, men eftersom jag var grovt taggad som vanligt så hängde jag givetvis med ut och joggade i regnet. Efter det skulle jag cykla hem igen genom Lill-Jansskogen, på en stig jag aldrig cyklat på förut. Min avsaknad av kännedom kring området ledde till att jag efter en stunds cyklande insåg att jag befann mig på fel sida Husarviken (från Ropsten och inåt). Jag tappade sugen rätt så rejält eftersom precis allting var mer eller mindre dyngsurt och jag jävligt trött, men eftersom jag är den jag är så satte jag helt enkelt på Winnerbäck i mobilen på högsta volym och la i fickan :D Jag lyckades hitta en genväg över bäcken och genom staketet och kom sedan in på rätt väg, lycklig igen. Parkeringen i Ropsten och brofästet på Lidingösidan var i princip helt översvämmade, det var swimmingpool-touch när man cyklade igenom ^^

När jag kom hem duschade jag och idkade lite själavård (för den oinvigde: o'boy och glass i alla möjliga kombinationer) innan jag var tvungen att ge mig av till flöjten. När vi hade spelat i 20 minuter kom Louise flåsande, slog upp dörren, pekade på oss och sa med något vilt i ögonen: Det är måndag idag! Jag vet att det är måndag idag! Vi höll på att garva ihjäl oss.

Efter flöjten gjorde jag inget speciellt, åt middag och pluggade bara. Och så tar jag dagens händelser i ett annat inlägg för att öka kvantiteten som vanligt ^^ Jag är bäst. PUSSEL (L)

Inga kommentarer: