29 september 2007

TV-tittande, vad är det för dag idag? Javisst ja, lördag.

Jag har just gjort något extremt ovanligt för att vara mig, jag har nämligen sett på TV i en och en halv timme. Se det som en sensation.

Svensson Svensson har blivit tråkigare nu, det känns som att ta sig vatten över huvudet att försöka göra nya program som borde hålla samma nivå som de tidigare men helt uppenbart inte gör det, och det är lite synd att man misslyckas så. Hela manuset ser ut att ha ett enda syfte; att göra pappan i familjen till så stort åtlöje som det bara går. Och det blir ganska tråkigt i längden.

Babben & co är ett nytt program som jag aldrig sett förut, och det gick visst ut på att få oss att skratta så mycket som möjligt men det var i princip bara Babben själv som lyckades med. Kanske är jag för ung för att förstå men jag fann ingen av de inhyrda komikerna särskilt underhållande, och kungaparet imiterar ju Jessie och Lollo bättre än de där i TV gjorde. Gunde Svan var en av gästerna, och hans härliga dalmål får en att längta efter Robert ^^ Agneta Sjödin var den andra gästen, hon babblade mest på om alla bus hon och Gunde genomfört under Fångarna på fortet-tiden. Den tredje gästen var Magnus Uggla, och trots att han var den som var sämst på att hålla sig för skratt, såg han under hela programmet extremt likgiltig ut, eller möjligen gråtfärdig.

Jag måste plugga. Sov gott allihopa.

Inga kommentarer: