01 september 2007

Gäster på fester och rester med gester?

Halloj! Idag är det lördag, det är najs, jag har ätit godis. ^^ (Vi ska snart få gäster om ni undrade över den skumma titeln.)


Dagens pepp:
1) Att jag har träffat Lollo igen, och varit på en lång promenad med henne och Charlie.
2) Att min kära bror + hans kompis Lasse har varit här och spelat Rollercoaster hela eftermiddagen, och med min hjälp varit grymt framgångsrika ända tills det väntade error-fönstret dök upp och spelet laggade igen.

Dagens depp:
1) Att Rollercoaster suger, eller är alldeles för gammalt för vår dator i alla fall.
2)Att jag inte kan kemin trots att jag har försökt skriva nån slags "dikt" av alla grundämnen i ordning (dom rimmade så fint med varandra).

Vi ägde lätt på att bygga nöjesfält, med vår hjälp döpte Pelle attraktionerna till normala ber-och dalbanenamn så som "Mormors kola", "Tant Ingegerd" och ... jaa, ni fattar poängen. Han var ganska flummig. Med nästan alla möljiga attraktioner byggda på nöjesfältet, och en trevlig summa pengar, dök så den älskade errorrutan upp igen - DAMP! -.-

Mor, far och två andra människor har varit på Rosättra varv idag och spanat in Linjettbåtar, och
de två människorna med tre barn anländer snart till vårt hus... om tolv minuter närmare bestämt. Taggat! Så nu har jag fyra brutala killar till sällskap hela kvällen, jag studsar av lycka ^^ Det brukar ändå sluta med att vi sitter i en hög på varandra och knarkar Achtung die Kurve hela kvällen, så... Det löser sig nog.

Bror spelar krigsspel på TVn med Lasse. Det är inte taggat! Det låter extremt onajs, och dom sitter och garvar åt hur blodet sprutar, ungefär, och skjuter sig själva i fötterna för att det är kul. Och det är så opedagogiskt (jag och min pedagogik igen ^^), att lära barn att det alltid funkar att chansa i alla lägen, och går det inte bra så är det bara stänga av och börja om från början igen. Man lever ju bara två gånger, liksom? Att man så fort man dör får en ny chans, och att det är roligt att skjuta andra människor. Bajs på det spelet!

Woho. Nu ska jag gå och hjälpa parenteserna uppe i köket. See ya - PUSSEL!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Achtung die kurve är typ bäst!! (typ alla datakunskaptimmar består av en enda lång turnering i achtung die kurve)