13 september 2007

Vatten, bilar, naggellack, glass & bandy

- TRÖTTHET -

(Som ni kanske förstår håller jag just nu på att falla ihop av allt kaos som snurrar runt mig)

Imorse gjorde jag historiens larvigaste labb på kemin, den gick ut på att mäta upp vatten och se vilket instrument som var noggrannast (kan man säga så? Cicci försökte säga nogare, kärlek på det<3<3). Jag och Albert ägde såklart, lyckades med 25.0 ml vatten precis en gång, sann lycka alltså - man kunde verkligen se stoltheten i Alberts ögon när han berättade det för alla andra ^^ Christofer sammanfattade labben såhär: "Det var ganska lätt, det var bara ner och suga och sen så kom det automatiskt." Det lät så fint att jag skrev ner det och la det i citatlådan för skoltidningen.

På tyskan hörde vi en FETT bra låt som jag bara måste få tag på ^^ Den handlade om en kille som glassade på stranden och såg en tjej som precis blivit sparkad från jobbet hon troget haft i trettio år, och som sen blev påkörd av en lastbil och hamnade på sjukhus och fick ligga i en likkista med en spik i knät. Och han fortsatte ligga på stranden... Den var fin :D

Lunchen ägnades åt en hel del asgarv samt ångestfyllda undringar om huruvida man skulle gå på Liv & Studier eller inte. Självklart slutade det med att vi gjorde det ändå, men jag behövde i alla fall inte ångra det eftersom det visade sig att vår grupp vann den otroligt meningslösa tipspromenaden som vi hade för hundra år sen, och för det fick en påse bilar att dela på. Gruppen som vann i den andra klassen fick en påse Dumle, och jag var bara grymt sugen på Dumle för tillfället så i stundens hetta (mitt intresse var ju knappast odelat) skrek jag ut till Elisabeth som höll godispåsen: Jag har hånglat med dig!! (det har jag ju också, på Fiskeboda) Det gick hem grovt ^^ Sen hade vi godisregn i korridoren.

Så var skoldagen över, jag trampade hem och hann andas i typ en kvart innan jag drog iväg igen till stan med Cc (utan cykel den här gången). Det första vi gjorde var att gå in på Åhléns och köpa massa fina nagellack, och sen satte vi oss på donken på Sergelgatan och åt glass och målade naglarna :D Så nu har jag naglar som är orange, blåa, gula, rosa och gröna. När vi satt där såg vi Ella som stod utanför och väntade på en kompis, så hon kom in och sällskapade oss lite grann :)

Sen gick vi till Stadium för att prova målvaktskläder till mig, grovt taggat, Salmings gråa och orange ställ var helt underbart. :D Sen drev vi runt och gjorde typ ingenting, drack lite vatten i Kungshallen och satte oss sen på tunnelbanan och åkte ut till Farsta strand. Där åkte vi tillbaka och jag hoppade av i Skanstull eftersom jag hade bandyträning, och Cc satt kvar för att träffa Karla på tha Ö (Lzzdzngöö).

Var grovt tidig till träningen, så jag irrade lite, och gick och köpte en risifrutti i en affär i närheten (där dom spelade Kom ihåg mig. KÄRLEK).Träningen var fett seg, fem personer + målvakt utan utrustning resulterar i en ganska slapp timme. Stackars Douglas som var enda tränaren idag, han gjorde allt han kunde för att få igång nåt =/ Jag fick i alla fall en boll mitt i pannan, fett hård dessutom, det ökade ju spänningen avsevärt.

Jag har ätit korv och makaroner till middag, och utan större framgång försökt att plugga lite matte.

Orkar inte komma på något Dagens pepp, men Dagens depp är i alla fall att Internet Explårer (med å) (Vodka explorer) (på tal om det, åt en päronsplitt idag, påminde så sjukt mkt om vodka med päronsmak^^) 7 suger! Jag hatar det.

JAG ÄR SÅ SJUKT JÄVLA TRÖTT =l Orkar seriöst inte ett skit. :'(

Pusselipussel, hare fint,
förresten - Det går rykten om att jag är bra på att baka.

Inga kommentarer: