09 september 2007

Söndag i Dionysos disonans

Tjo, tänkte dra en tråkig sammanfattning av dagen jag just genomlevt:

Jag vaknade upp hyfsat ångesfylld i Ciccis säng, hittade alla mina kläder och drog mig hemåt vid kvart över nio ungefär. Käkade frukost med min snälla godtrogna mamma, och med dionysos disonans ekande i huvudet gick tog jag sedan en långpromenad runt mosstorp, högsätra och skärsätra. Lyssnade på Winnerbäck högt i mobilen (som alltid, folk kollar inte alls konstigt) och fotade lite med mobilen. På vägen mellan högsätra och Kottla hittade jag en tennisboll och började studsa (med ursäkten att jag ju inte kan komma med totalt borttappat bollsinne till försat bandyträningen som är - SHIT! - imorgon!). Knallade upp för den där helvetes backen i skogen mot Hanna, och mötte en liten hund med sin husse på vägen däruppe. Så jag kastade bollen till hunden och lät henne behålla den :) And that's why you pick upp such shit you find...

Så träffade jag Erik Bergström utanför Willy:s, och kom hem till kvart i tolv och käkade lunch med mor. Sen åkte vi till tha city för att köpa regnkläder till oss, och på sju minuter hittade vi en grovt nice seglarjacka på SeaLife för halva priset. Yeah! Kände mig fett framgångsrik. Mor provade också kläder som hon ska beställa på internet, så vi var mycket nöjda med oss själva.

Vi kom hem lagom till friidrotten, så vi fikade och glodde på TV/slaggade i några timmar. Cc ringde och väckte mig ^^ Och sen började Bollibompa - och Fem myror är fler än fyra elefanter! Det var min lycka på riktigt. Så nu har jag lärt mig att där är där där man inte är, och här är här där man är, och här har man alltid med sig.

Jag har ätit currykyckling och ris, och sen varit ute med Cc i mosstorpsparken för att räkna matte =) Vi var bäst, jag känner mig fett pedagogisk och populär.

PUSSEL!! <3<3

Inga kommentarer: