28 maj 2007

Askungen, Andreas, Pirates, Prince-Jim & totalstopp

Hm, jag misstänker att det sista blogginlägget jag skrev var innan jag åkte till stan med min kusin. Jag kan ju säga att jag spenderade läskigt mycket pengar på kläder den dagen, men nu är jag fett nöjd i alla fall. (Någon kommer säga att jag är extremt materiell, därav avsaknaden av en mer detaljerad inköpsbeskrivning.) Det viktigaste var i alla fall att jag hittade en fin vit kjol som jag ska ha på skolavslutningen!

Jag var i stan rätt länge, från 12 till ungefär 4. Då hade jag jävligt bråttom till Valles teater/konsert, och tog bussen från Ropsten direkt till Sagateatern (med ynka fyra stora påsar och en väska, som Lollo hjälpte mig att bära (L)) där jag träffade Lollo som med min hjälp plockade ihop en fin blombukett till rockstjärnan. Teatern var kort men bra, Valle ägde hårt såklart. Det var massa folk man kände/igen/ där, typ bandytjejer, Edvin+kompisar, killar i sjuan... Mys!

Gick direkt hem - så direkt vi kunde, jag och Lollo hittade inte så bra - för att mötas av mor och Andreas som satt på altanen mot brevlådan och pratade. (Hjälp!) Fick alltså inte oceaner av tid på mig att duscha och byta om, men det funkade väl. Jag hade på mig ett randigt linne och mina nyinköpta Leejeans, baggy och med lite häng, fett fina!! Malin like! <3<3

Så gjorde vi pizza och sen åkte vi till centrum för att kolla på Pirates. Och gissa vem vi såg i kassakön? (HAHA xD) - Killen som hade huvudrollen i teatern jag just sett - Prince-Jim!!! ^^ han var fett söt dessutom, och stod där och glassade med sina kompisar. Yeah! Filmen var jättebra, lite svår att förstå såklart men det funkade. (Det är ju tur att ** alltid är piggare sent på kvällen. Eller hur...?) Gillar namnet Kalypso, funderar på att typ döpa mitt barn till det i mellannamn. Jag gillar ju ändå att vara på sjön så:D

Filmen var slut klockan halv 12 och då skjutsade vi hem Lasse. Sen, mitt på läroverksvägen (mellan mosstorpsparken och allsportplanen/hundrastgården) i uppförsbacken, slutade bilen att fungera. Motorn bara dog och vi rullade lite, innan vi slutligen stod helt stilla utan att kunna få igång bilen igen. Jää på riktigt? Jag och Andreas gick hem och hämtade en bok och ett paket kex till mor som satte sig i bilen för att vänta på far, som i det ögonblicket befann sig i Rimbo på väg hem från jaktmarken. Sen "gick vi hem" (mamma trodde vi var hemma hos Pelle, och Pelle att vi var med mamma), host *mosstorpsparken* host.

Det var lördagen det. Söndagen tar jag i ett nytt inlägg så hare gött alla människor!! (L)(L)

Inga kommentarer: