21 maj 2007

Misstolk -07 in my heart :D

Det var ju helgen jag skulle berätta om! Det har varit den torraste seglingshajken ever, bara regn en halv dag! Alla är imponerade och tackar Gud en stund (som ju i och för sig råkar vara Benga, men okej, hans assistent som hjälper honom att bestämma vädret då). Två hela och ett antal halva klädsimmare har vi också fått beskåda, Jossan som satt och glassade på fördäck när det kom jättevågor från flera håll, och Olivia som böjde sig fram mellan båtarna när de låg förtöjda. Samt Heyner, Cc, Olivia igen osv. Alltså på sitt sätt även den blötaste hajken ever, men vafan om det inte regnar får man väl kompensera det med lite badande.
Vilket vi gjorde även på mer frivilliga sätt, de flesta badade faktiskt i lördags och några *stolt* tvättade till och med håret. Vi har fått jättegod mat; tacos, grillat kött, potatismos, risotto o korv och så massa kakor såklart xD

Som jag lite hastigt nämde har vi döpt hajken till Misstolk -07. Detta påfund för att alla lyckades misstolka precis allt som sades, några exempel finns antecknade i Carpes loggbok och de handlar om allt från ställningar till segelsäckar. "Du måste skynda dig att komma, det här är jobbigt - jag står i 90 graders ställning!" Och så vidare...

På lördagen fick jag och Jossan för oss att återinföra lägerdialekten från Pionjär 2005 och lyckades även inviga Olivia i det ovanligt trevliga snacket. Cc (som hörde oss i komradion och när vi skrek) tappade dock sugen på oss ganska snart och började attackera oss med de äckliga godisskumäggen som våra förutseende ledare så omtänksamt utrustat oss med. Snart låg vi alltså i krig med Carpes besättning, och äggen flög mellan båtarna! De flesta landade dock i vattnet, men ändå. Det var en ganska varm eftermiddag, och jag ville gärna bli brun till sommaren så jag satt i bara bikini och flytväst på överkroppen och seglade. Det ledde till att Vincent - som för övrigt såg ut som en gammal gubbe i sin möss-slickade frisyr och stora rock - genast plockade fram kikaren och började stormglo på mig. Sådär halvmysigt, men det är trevligt att alla har något intresse. Jossan använde även ett av förstagen som strippstång, och det var fan roligt på riktigt. Vi skrek av skratt! xD Klockrent.

Det är inte så vanligt att jag får höra folk önska livet ur mig, men det fick jag också uppleva under hajken ("Döö, Malin!" "Ja, jag är på väg..." "Tack!"). I ett försök att trösta sig själv; "skitsamma, man kan ju inte älska alla" fast tvärtom för mig då. Skitsamma, man kan ju inte vara älskad av alla. Eller kan man det?

Oavsett, på det hela taget en extremt trevlig segling. Ni är så underbara allihopa, speciella på ert egna sätt men ändå. Älskar er :D

Tänkte publicera nu, och sen börja på ett nytt inlägg (bara för att skriva av mig resten) för att få lite snygg uppdelning mellan hajken och nutiden. Ciao så länge! (L)

PS. I come in piss! DS.

Inga kommentarer: