29 maj 2007

Rubriks-kub

Hej hej,
har egentligen inte tid att blogga men kände för det i alla fall. Imorse kom jag nästan för sent, med flit, fast jag insåg att vi började en kvart senare. Sedan slutade vi tidigare också så vi hade bara ½ timmes lektion. Förmodligen att Elena inte orkar med oss i en hel timme... Lektionen gick ut på att lyssna på skumma texter ur boken som ingen hängde med i, eftersom Elena inte hade rättat proven än. Jag och Cicci satt och ritade i min workbook, och uppmärksammaed att det stod BAJS på min bänk. Fast Cicci såg fel och trodde det stod MAJS, haha. Summa av lektionen: Totalt meningslös. Jag var nog inte den enda som önskade att få vara hemma och sova...

Stämningen lättades genast upp med tyskalektion. (Okej, ska inte klaga, vissa har ju dubbeltimme med Chèlema, det är värre) Vi gick igenom jättegammal grammatik, och sedan förväntades vi arbeta själva. Vilket jag givetvis gjorde, bortsett från det faktum att jag lyssnade på BFS och skrev ner citat ur låtarna längst bak i skrivboken. Jää! Fick i alla fall reda på lite mer om österrikarnas besök, ehm, bättre sent än aldrig? De kommer liksom imorgon, 21.30 till cityterminalen fick vi veta.

Efter det följde matte, jag behöver väl knappast nämna att det inte var särskilt många som arbetade. Däremot bör jag upplysa alla om att Cc jobbade på bäst av alla!! Hon var avgjort den mest aktiva av oss, vilket i och för sig kanske inte var vidare svårt med tanke på den bristande konkurrensen. Men ändå :)

Happ, efter lunchen som bestod av fiskkladd och ris, hade vi SA och jag var halvaktiv och läste Jens Ganmans andra bok (Mess) samt pratade med Cc, Karla och Linnea. Sedan var det självmordsmusik, och eftersom det var typ näst sista lektionen (slappade vi och lekte och åt tårta! Nej, inte precis) spelade vi en låt vi spelat förut, Speed of sound. Jesper sa såhär om vem som skulle få spela bas: "En tjej, som aldrig har spelat bas eller gjort det för väldigt länge sedan." Walerud säger: "Jag har aldrig spelat bas!", varpå Jesper utbrister: "Ja, då blir det Wale då!" xD Eftersom det låter förjävligt när vår klass spelar lyckades jag och Cc fixa till oss uppgiften att sjunga. Och medan resten av klassen övade på ackord och sånt, satt vi ute i korridoren och övar. "Övar". Har för övrigt delvis dokumenterat lektionen, en del sekvenser med både film och ljudinspelning finns på mobilen. Mest för att i efterhand kunna konstatera hur fruktansvärd min högstadietid var...

Sen sket jag ju som bekant i idrotten (men oj vad jag bryr mig om mamma eller pappa - som fått tag i min bloggadress - skulle råka läsa det här... inte) för att joina partyt i Ansgarskyrkan, alltså repetera inför konserten imorgon kväll. Allt gick najsigt bra där, nästan i alla fall (förutom att jag alltid får andnöd när jag spelar på det där jävla krumhornet, för övrigt måste ni se och höra dom - dom kan användas till både käpp och gevär, och låter förjävligt!). Cyklade hem och har städat i typ 1½ timme nu, hela huset. Nästan najs!

Nu tänkte jag städa hos ninen, sen ut med hunden. Efter det borde jag förmodligen laga middag. Yeah!! Så, ha det fint allt folk. Imorgon kommer österrikarna! :D (L)(L) /Duvan

Inga kommentarer: