12 maj 2007

Barnvakt & Lidingö [en åttondel] runt

Har just varit barnvakt åt världens gulligaste barn!! Asså, det är helt sjukt, dom är übersöta o snälla, storebrorsan är 10 år men typ som jag (och fan vad vi skrattade xD), andra killen är jättehärlig och tjejen är fyra år och hur häftig som helst! Innan hade vi skojat om att hon skulle ge mig frukost på sängen, och sen på morgonen gjorde hon verkligen det! Och kom med en limpa klockan 07:08 <3 Så underbart. Åt pizza till middag och sedan frukt med smält choklad :) Det var så klockrent när hon skulle svara i telefon, "Pappa? Nej, det är bara vi och Svartmalin!" (Jag hade ju kallat mig själv Svarta Malin på sjörövarlägret) Underbart.<3<3

Sen var det ju samling halv 10 i hamnen inför Lidingö runt - jag kom nästan i tid - och en taggad skara scouter riggade troget sina segelbåtar trots bristen på vind. Här följer loggboken som vi förde under seglingen, i brist på bättre underhållning:
12.30: Starten går! 12.35: Vi gör 1 knop! 13.04: Vi gör 2 knop! :) [här emellan låg vi mestadels mellan 0,0 och 0,8 knop, och drev in bakom en pir i Värtahamnen, rakt mot Tallink] 13.25: Cc börjar meta! 13.35: Vi kan konstatera att vi ligger absolut sist i hela tävlingen. 13.45: Cc ger upp sitt fiskande i brist på fångst och tålamod. 14.11: Nytt rekord!! 2,4 knop! 14.13: Vi har efter knappa två timmar hunnit precis förbi de fyra ljusgråa bodalshusen! Yessss! 14.26: En fiskmås flyger förbi och börjar cirkulera runt oss. 14.35: Cc äter (min) mjukost direkt ur tuben... 14.37: Cc börjar mata fiskmåsarna. 15.02: Peter konstaterar att "Sport lunch" är kamouflerat godis :D 15.10: Peter sjunger på "Manamana, pipiuuupididi" (ni fattar nog) 15.15: Solen tittar fram och värmer oss medan vi ger upp och drar igång järngenuan samtidigt som Carpe. 15.25: Vi passerar den gula smala pinnen i Aga och pussar på den. 16.27: Anna lägger huvudet på Emmas mage, och Emma skriker högt: Aah, aah! Du mosar mina organ!

Övrigt: Peter har fått en lektion i vuxenpoäng och T9, vi har ätit diskmedelskakor och tyvärr inte sett några valar.

Sammanfattning av dagen: Efter tre timmar hade vi tagit oss ca 1,3 km framåt, och såg fortfarande Lidingöbron. Svanarna simmade snabbare än vi seglade!

Nu har jag konverserat med mina pratglada föräldrar, duschat och laddat in/upp bilder. Middagen bestod av ett halvt glas vin och lite lax med potatis, jag är rastlös!! Vf kan inte Andreas komma hit? =( <3<3 Aja får träffa honom imorgon iaf :)

Peace! (Och spana http://tofsis.bilddagboken.se/ :D) <3<3

Inga kommentarer: